Blue screen of death na laden instalatie-bestanden (Windows XP instalatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik heb een probleem met de instalatie van windows xp. Als ik de computer opstart met de xp cd krijg ik na het laden van de instalatie bestanden een blue screen of death met de volgende foutmeldig: 0x0000007b. Ik heb het opgezocht, maar ik kan niet de goede oplossing vinden. Het gekke is dat de xp cd die ik bij me computer heb gekregen het wel doet. Dat is een media center editie. Ik wil nu professional, maar elke cd die ik probeer krijg ik een blauw scherm. Heeft iemand een oplossing?>

Mvg
Vincent

ps: mijn pc: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=66360

SATA harddisk? Dan is dat je problee,
Windows XP heeft standaard geen SATA drivers aan boord dus herkent je harde schijf niet.

2 oplossingen:
1) diskette gebruiken tijdens de installatie met SATA drivers
2) Windows cd maken met geintegreerde SATA drivers (slipstremen)

Heb inderdaad een sata 2 harde schijf. Heb geprobeerd met nlite de drivers te integreren, maar dan moet ik of een map selecteren of een inf file. Als ik de driver uitpak van mijn hd, dan krijg ik 2 inf files. Welke moet ik hebben voor nlite? Ik heb wel al geprobeerd om de hele map van de driver te integreren, maar dan moet ik kiezen uit standard pnp driver of text modus driver. Dat laatste werkt niet, al geprobeerd.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het is gelukt! Sata drivers geintegreerd met Nlite, hierna deed de nieuwe cd het perfect!
bedankt!

mvg
Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan