Blue Screen of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trippa

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
17
Hallo Iedereen,

Eergisteren nog een post geplaatst over hoe ik mijn externe hardeschijf aan de praat krijg in Vista en nu zit ik al weer met het volgende probleem. Ik was gisteren bezig met wat installaties op mijn pc van een aantal programma's en ik wilde eigenlijk mijn bios opnieuw installeren want mijn USB 2.0 poorten werken als USB 1.0. Hiervoor was ik op internet gaan kijken hoe dat moest en stond er dat ik dus ook mijn Nvidia chipset moest updaten en mijn bios. Helaas had ik niet mijn bios geupdate omdat ik nog moet uitzoeken hoe dat moet maar ik dacht ik kan wel mooi alvast de chipset update.

Nadat ik dit allemaal had gedaan en wat programma's had geïnstalleerd wilde ik mijn pc opnieuw opstarten, ging toen even wat drinken pakken en toen ik weer terug kwam zag ik een mooi blauw (k*t) scherm. Er stond op weergegeven dat ie uit voorzorg maatregelen de pc als het waren had afgesloten. Hieronder stond de reden van een bestand of een map dit was: Royal.sys en de code die helemaal onderaan stond was 0x000000BE.

Gelukkig werkt mijn schoonmoeder bij Microsoft op de afdeling voor de problemen dus vroeg meteen even of zij wist wat het probleem was en die vertelde me dus dat er dan een probleem zou zijn met mijn chipset. Zij vertelde mij dat ik Vista nu weer opnieuw moest installeren. Hier zit ik dus niet op te wachten aangezien ik hem net heb geïnstalleerd.

Nou is mij de vraag aan jullie, zou ik op een of andere manier d.m.v. de veilige modus mijn hele chipset driver kunnen verwijderen en dan ook weer via veilige modus hem kunnen installeren waardoor ik niet Vista helemaal opnieuw hoef te installeren.

Hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk heb uitgelegd hierdoor volgt nog even een lijstje met mijn specs:

Processor - AMD Athlon 3800+
Moederbord - Asus A8N SLi
Videokaart - GeForce 7800 GT
Geheugen - 4x 512MB
Harddisk - 60GB intern en 500GB extern

Wie o wie weet wat ik moet doen? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Nee had ik nog niet geprobeert maar heb Vista opnieuw geinstalleerd. Toch bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan