Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dotter

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Buurman heeft een nieuwe computer gekocht: Acer Aspire 3641 met Vista Home premium.
Tijdens installatie ging er iets mis, installatie zette wel door, maar hij kreeg een dll fout melding. Hij vroeg me om hulp. Na wat googlen kwam ik tot de omtdekking dat deze dll bij Mcafee siteadviser hoorde (zat een 60 dagen versie op) Ik heb Mcafee verwijderd en AVG geinstalleerd. Probleem opgelost.
De volgende dag echter kwam hij weer: tijdens het bezoeken van de PSV site kreeg hij een blue screen. Ik heb hem geadviseerd terug te gaan naar de winkel (Paradigit) Daar hebben ze een vlugge controle gedaan, maar konden niets vinden. Hij kreeg het advies om opnieuw te installeren met de restore bestanden van Acer, alle Windows updates te installeren, en de nieuwste Flashplayer te installeren. Kreeg hier ook een handleiding voor.
Dat heb ik gedaan, maar tijdens de herinstallatie, al vrij snel in het begin, voordat Acer met het installeren van de drivers begon, kreeg ik weer een blue screen. Computer startte wel weer op en de installatie begon opnieuw. Maar na installatie weer blue screen. Volgens buurman alleen bij de site van PSV.
Weer terug naar de winkel gegaan. Weer getest, daarna door de winkel herinstallatie uitgevoerd met de restore bestanden, daarna een 3 uur test gedaan. Alles werkt naar behoren vlgs de winkel.
Thuis gekomen weer hetzelfde verhaal. Zonder dat er dus iets op de computer is geinstalleerd, alleen monitor en boxen aangesloten en Internet (bedraad via Linksys router)

Ik ben vanmiddag weer geweest en er is geen touw aan vast te knopen. Soms een blue screen na een minuut of 2 op de website van PSV, soms niet, soms na een minuut of 10.
Maar wel telkens als de website van PSV openstaat en niet bij andere websites.

Maar ik kan me niet voorstellen dat die website de oorzaak is, maar wie heeft hier enig idee waar ik moet zoeken?

hallo,.

probeer eens het automatisch opstarten na een blue screen uit te schakelen.
dan blijft hij staan in het blauwe scherm en kun je de foutcode's opschrijven.
op de site van microsoft kun je dan kijken waar deze foutcode's voor staan.
al heb ik het vermoeden dat het geheugen van de pc niet goed is.
succes.
peter:thumb:

Voor zover ik kon zin was het eerste deel van de foutcode telkens hetzelfde, maar verder anders.
Ik heb geen idee hoe ik het automatisch opstarten kan voorkomen. :-(
Zou ik het geheugen kunnen testen met memtest?

jah dat is moeilijk... is het een orginele beeld scherm? en ik denk niet dat het gaat lukken met mem:confused:

Beeldscherm is niet bij de computer gekocht.
Het is een Philips monitor Brilliance 150P2
Staat als PNP monitor in apparaatbeheer, geen eigen driver geinstalleerd.

Ik heb zelf aan drivers gedacht (beeldscherm, videokaart).
Videokaart lijkt me niet, omdat ik, toen ik zelf herinstalleerde, al een blue screen kreeg voordat de installatie van drivers via het Acer restore begon.
Ik zou kunnen zoeken of er een driver van het beeldscherm is en deze installeren.

je drivers kun je updaten.
maar check toch eens het geheugen,desnoods haal je er 1 bankje uit en start je de pc op
blijft het probleem dan wissel je de geheugen bankjes.
als het dan goed gaat is het bankje stuk en moet die vervangen worden.

Driver van de monitor is (voor zover ik heb gevonden) niet voor Vista, wel XP, dus dat laat ik maar even.
Onze zoon maakte deze opmerkingen over geheugen ook.
Dus als eerste geheugenbankjes testen, maar ik voel er veel voor om dat de winkel te laten doen.
Computer is nog maar een week of 3 oud. Ik heb geen idee hoe het met garantie zit als ik hem zelf open. :-(
.

het is inderdaad verstandiger om dit door de winkel te laten doen als de pc nog maar 3 week oud is.
ws is het zegel van acer al verbroken.dus in principe zou je het zelf kunnen doen.
waarom ik trouwens denk dat het geheugen is.
omdat het niet direct gebeurt en ws laadt je een zware website of iets anders wat veel van het geheugen vraagt.
als dan inderdaad het geheugen niet volledig werkt klapt hij er uit.
wat je wel zelf kan proberen is of ze wel goed geplaatst zijn dus even aandrukken.
maar anders ging ik morgen met de kast naar de winkel en dan kunnen ze evt gelijk een nieuw bankje plaatsen.
suc6:thumb:

Wat me ook opgevallen is::
de computer is 32 bits, maar heeft 4Gb geheugen.
Er hangt me iets bij dat alleen Vista 64 bits goed 4Gb herkent en 32 bits niet.
Klopt dit? Dan zou dat misschien ook een verklaring kunnen zijn...

Computer is terug naar fabriek nadat in de computerzaak diverse testen zijn gedaan die niets hebben opgeleverd.
Er is door fabrikant gezegd dat er een biosupdate gedaan moet worden.
Afwachten dus maar.
Maar iig bedankt voot het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan