Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lolliejoke

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
17
Hallo

Vandaag was ik een spel aan het spelen en opeens werd het beeld zwart even later een blauw scherm en starte de pc automatisch opnieuw op waarna ik weer een blauw scherm kreeg en de pc weer opnieuw opstarte in de veilige modus werkt de pc wel dit is de melding die ik kreeg:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 116

BCP1: 87727008

BCP2: 938C3A80

BCP3: 00000000

BCP4: 00000002

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Heb mijn geheugen al gecontroleerd en geen fouten gevonden
Heb mijn harde schijf gecontroleerd en pc geeft aan dat harde schijf onbeschadigd is alleen daarna wou mijn pc ook niet meer opstarten in veilige modus laad wel maar blijft dan hangen
Alle ventilatoren draaien en pc is schoon van binnen

Graag hulp mvg Rene
 
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het aan Windows zelf...
Heb je ubuntu ofzo al geprobeerd te booten?
Zoja, moet je misschien Windows opnieuw installeren.
 
Kijk hier voor algemene oorzaken die aan de hand kunnen zijn.
Als ik je verhaal zo hoor dan heb je alleen de volgende algemene tip niet gedaan:
Download and install updates and device drivers for your computer from Windows Update.

Tijs.
 
Ik heb geen boot cd van windows omdat je toen vista kon omzetten naar windows 7 dat ging online

Ik heb mijn videokaartdriver wel vernieuwd maar de rest niet omdat de pc nu niet meer verder wil opstarten
 
zoals dnties al zegt zorg dat je alle update's hebt geïnstalleerd. Dus even opstarten in veilig modus met netwerkconnectie en dan de update's installeren, eventueel haal de update's voor je hardware op vanuit de site van de fabrikant.

Mocht het niet helpen:
Voor een boot-dvd kan je Windows 7 via Illegaal weg downloaden. Dit is nl voor jou niet Illigaal omdat je een licentie bezit is dit gewoon legaal.
Daarna kan je booten vanaf deze dvd en Windows 7 herstellen.
 
Vandaag een bootdvd gemaakt van windows 7 ik kom tot het bureaublad maar zie alleen het originele achtergrondscherm verder helemaal niks
 
Vandaag even de videokaart uitgewisseld met die van mijn ouders en daarmee was het probleem opgelost dus ik ben toe aan een nieuwe videokaart

heeft iemand suggesties voor een nieuwe videokaart graag zonder ventilator had nu een nvidia geforce 7650gs
 
Wat een rare conclusie trek je: Andere videokaart betekent ook een andere videokaart-driver.
Tel daarbij op dat ik het heb gehad over 'foute' drivers, dan zou ik jouw conclusie dus anders formuleren:

"Vandaag even de videokaart uitgewisseld met die van mijn ouders en daarmee was het probleem opgelost dus ik concludeer dat óf mijn videokaart óf de driver die ik daarvoor geïnstalleerd had staan de schuldige is."

Omdat ik al over drivers sprak:
Driver voor Windows 7 32-bit die grondig door Microsoft is getest (dus WHQL) is deze
Driver voor Windows 7 64-bit die grondig door Microsoft is getest (dus WHQL) is deze
Natuurlijk wel eerst via Configuratischerm -> Software de huidige deïnstalleren voordat je de nieuwe gaat installeren (de driver downloaden mag natuurlijk wél voordat de huidige gedeïnstalleerd is).
Kijk of het na installatie van deze driver het beter gaat met de videokaart die je nu (nog) hebt (=Nividia Geforce 7xxx).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is dezelfde driver als die ik al heb geinstalleerd en daar werd het niet anders van zoals hierboven staat
 
Maar dat is dezelfde driver als die ik al heb geinstalleerd en daar werd het niet anders van zoals hierboven staat

Als je zeker weet dat het (precies) dezelfde driver is die ik gelinkt had, dan houdt het inderdaad wat dat betreft op.
Ik heb dan verder geen idee.

M.b.t. andere videokaart: Daarvoor kun je beter een nieuwe vraag stellen in een andere sectie: deze sectie

Tijs.
 
Ok, mijn voorgangers zitten naar mijn idee toch wel vrij goed...

We doen het eens als volgt, waarbij aangenomen dat je bovenstaand al met een zekere mate van succes hebt uitgevoerd terwijl je aangemeld bent (was) als (een) Administrator:

Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen.
Je bent in Systeem.
In het linkerveld kies je Apparaatbeheer.
Zoek je Beeldschermadapter.
RMK, Verwijderen, Ja, op de vraag Alle drivers verwijderen ook Ja, OK, OK, Toepassen, OK etc...
Herstarten.

Windows vindt Nieuwe hardware, Wizard volgen, Windows automatisch laten installeren, na Voltooid herstarten.

Klaar.

Indien Windows niet automatisch een driver kan vinden even Terug, klik Ik kies driver, Uit lijst (geavanceerd), kies Diskette, zoek .inf in map waar je de opgehaalde drivers hebt opgeslagen, klik Open, Volgende, etc.., na Voltooid: Herstarten.

N.B Lolliejoke: Wees blij dat je geen Linux hebt, want dan had je je eigen driver kunnen schrijven...
N.B Moderati: Zonder Microsoft basher was ik dit eerder genegen geweest om dit op te schrijven...
 
Hoe kan ik dit allemaal doen als ik geen bureablad heb dan kan ik toch niet in configuratiescherm komen?
 
Vandaag een nieuwe videokaart geinstalleerd de asus radeon hd6770 en hij loopt weer als een zonnetje

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp en ondersteuning :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan