Blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdeleest1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Hallo mensen,

Alvast bedankt voor jullie reacties en fijn dat jullie de moeite nemen mij te helpen.
Het probleem is het volgende:

Normaliter ga ik bij een BSOD(lees: blue screen of death) uit van een defecte ram module. De mij bekende voorvallen gaan altijd samen met een onmogelijkheid om de pc weer op te starten. Oftewel eenmaal een BSOD en de pc start niet meer en geeft enkel nog BSOD's. Echter is het op dit moment geval dat de PC wel opstart en enkel sporadisch(verschilt, kan weken zijn maar ook enkele uren) een BSOD geeft. Hierdoor tast ik eigenlijk volledig in het duister, ik kan op deze manier namelijk niet checken welke ram module defect is(naar mijn weet). Normaal gezien verwijder ik een voor de modules totdat de PC wel weer start, maar omdat de PC in dit geval zo sporadisch een BSOD geeft is dit geen doen(PC wordt zeer traag met minder modules). Hier eindigt dan mijn kennis die ik in de praktijk heb opgedaan wat betreft BSOD's en ben eigenlijk op zoek naar andere mogelijkheden om te testen, dan wel eventuele andere verklaringen voor dit fenomeen.

Hopelijk kan iemand van jullie mij wel helpen?
Als er meer informatie nodig is om een beter inzicht te krijgen in de situatie hoor ik dat graag!

Nogmaals alvast bedankt en vriendelijke groet,

Rick de Leest

Hallo,

Dit kan ook te maken hebben met een kapotte harddisk. Kijk eens in je bios of je een soort MEMTEST kan vinden een hardeschijf test. Dan weet je snel genoeg of het aan het RAM ligt of aan de Harddisk.

Hopelijk is dit even genoeg om je over uit te laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan