Blue screen of death

• Onderwerp starter Onderwerp starter @rno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
ik heb een probleem. en wilde toch mijn pc upgraden dus heb een nieuw moederbord gekocht.
ASUS p8Z77-M Pro met een Intel i5 2400 processor en 16 GB ddr3 geheugen erin.
en nog krijg ik een blue screen. er is ook een nieuwe ASUS PCIe videkaart met 1 GB geplaatst.
ASUS GT 440 en nog blijf ik blue screens houden.

hij geeft aan iets van memory. weet iemand raad.
is mijn Voeding misschien de boosdoener, want desnoods vervang ik die ook nog.
Zag vanmiddag nadat ikd e kast open had dat d evoeding 300 Watt is en het MOBO
geeft 350 watt op. Ik gebruik hem alleen voor thuisgebruik niet echt een volle belasting voor deze pc.

Laatst bewerkt:
Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Anders vormt dat het probleem. Probeer dat anders eerst eens.

Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Anders vormt dat het probleem. Probeer dat anders eerst eens.

Ja eerst alles ingebouwd en daarna een schone installatie gedaan, iedereen die verstand van zaken heeft weet dat wel lijkt mij. anders bou je geen pc om!!!.
kreeg net weer een blue screen. *** stop: 0x000001A code erin

geheugen en of drivers volgens mij. ga morgen zo wie zo de pc helemaal opnieuw installeren en de SSD formatteren. dus compleet schoon erop.
maar ja dat heb ik vorige week ook gedaan na het inbouwen van al le nieuwe hardware.

Ja, dat begrijp ik, maar er zijn altijd mensen...
Maar probeer eerst maar eens zonder RAM te starten en dan elke keer met een ander reepje in het eerste slot, totdat het werkt. Het kan zijn (zoals je zegt) dat er iets mis is met het RAM, dat moet je dus uitsluiten.

Zonder ram. oke dacht dat hij dan niks deed. ik heb er een kit van 16 GB in gezet 4 x 4 GB dus eerst 4 GB erin of eerst helemaal niks erin.
Volgs de verkoper had ik een goed MOBO, met CPU en Ram geheugen uitgezocht wat prima bij elkaar past. zal het morgen even proberen om zonder op te starten.

In principe zou het allemaal op elkaar moeten passen, tenminste: dat is het idee ;). Maar waarschijnlijk is er of 1 reepje ram kapot, of het mobo.

Werkt hij al?
Zet anders eerst bank 1 en 2 een geheugen in.
Er zijn borden,waar 4 x 4 niet op werken.
Wel op 3 x 4 M+2M.

als ik 1 bankje van 4 erin zit in de eerste poort start hij niet, alleen 1 bankje in de derde poort A1+B1 zijn zwart en A2 en B2 zijn Blauw.
dus A1 die tegen de CPU aan zit doet niks, wel de derde poort. Met d ehelpdesk zijn we erin middels ook achter dat het resetten van het Bios niks
helpt. en ook met de nieuwste Bios was het geen succes, Waarschijnlijk ligt het nu toch aan het MOBO.
Ik kreeg alles nieuw erin Mobo, CPU en Geheugen dus als dat binnen is vertel ik wel of het nu opgelost is.

Nee,heeft niets met het bios te maken.

In het boekje wat er bij zit, staat welke processor er in kan, en in overeenstemming ook het geheugen.
Waarschijnlijk kan het Moederbord geen 16 M aan.

Er moet hier op het Forum meer over staan.
Heb het al vaker gelezen.

Je hebt 300 watt? En hij vraagt 350 watt.

Koop dan een 400 watt,heb je zekerheid.

Laatst bewerkt:
voor ik het bestelde heb ik daar naar gekeken. en het MOBO kan zelfs 32 GB aan dus ik heb voor de helft gekozen.
Volgens de helpdesk heeft het wel degelijk zin om te updaten en het met het Bios te maken heeft. maar daar kan je over twisten en dat ga ik hier niet doen.
Als zij dat zeggen dan geloof ik dat. heb nu het nieuwste BIOS erop staan. deze moet dus 4GB in elk slot kunnen hebben en op de site staat ook mijn geheugen
strips vermeld dus alles zou moeten werken. maar als het MOBO defect is dan houd alles op dus dat gaan we nu omruilen.
en zien of het dan wel werkt.

Oke. kijk maar ,of het bord dan defect is.
Maar,lees ook eens bij anderen,wat daar de oplossingen zijn.

Het MOBO is omgeruild voor een nieuwe, de geruilde geheugen bankjes waren nog goed, en de voeding is ook vernieuwd. Het geheel is nu werkend met de volle 16 GB. en draait als een trein.
Probleem is dus opgelost nu, bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan