Blue screen of DEATH

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornwitteman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2012
Hallo Helpmij'ers,

Sinds een paar dagen heb ik last van een blue screen of death, die elke keer dezelfde error aangeeft.

Code:
Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:	BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:	6.1.7601.2.1.0.256.48
  Landinstelling-id:	1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:	7f
  BCP1:	0000000000000008
  BCP2:	0000000080050031
  BCP3:	00000000000406F8
  BCP4:	FFFFF88005521025
  OS Version:	6_1_7601
  Service Pack:	1_0
  Product:	256_1

Ik heb al op internet/google gezocht naar de error code 7f maar daar zeggen ze dat het aan de ramkaart enz. kan liggen, maar ik heb gekeken en er is niets mis mee.

Ik draai sinds kort Windows 7 ultimate op mijn Asus k73SV Laptop.

Alvast bedankt voor oplossingen.

Groet,
"Bumble"Bjorn

Geheugen ook getest met memtest86+? (linkje naar memtest)

Zo ja, hoe lang heb je het laten draaien. Om uitsluitsel te geven moet je het toch langer dan 8 uur laten draaien zonder dat er errors uit komen ;)

Misschien kun je 1 geheugenbankje verwijderen en kijken of de BSOD terugkomt. (mits je meer dan 1 bankje gebruikt natuurlijk)

Groeten Marcel

Er staat in dezelfde melding ook het .DMP bestand (doorgaans te vinden in C:\Windows\MiniDump map) genoemd.
Pak die eens in en upload die ergens. Vaak gezien dat 7f meldingen aan foute drivers liggen...

Tijs.

Op dit moment kan ik nog geen memtest draaien, ik heb me laptop nog nodig voor mijn werk, en een geheugenbankje kan ik er niet uithalen, want ik heb er maar 1.

Maar ik ga, als ik er tijd voor heb, de memtest draaien (voor ongeveer 8 uur :eek:)

Even ietwat ingedikt wat er in de dump staat:

FAULTING_MODULE: fffff80002e02000 nt
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 50635c30
BUGCHECK_STR: 0x7f_8
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN7_DRIVER_FAULT
CURRENT_IRQL: 0
LAST_CONTROL_TRANSFER: from fffff80002e80569 to fffff80002e80fc0
fffff800`00ba4d58 00000000`00000000 : 00002a53`7541617d 01000000`01c06100 00000000`00000000 53000000`00000000 : igdkmd64+0xe8025

STACK_COMMAND: kb
SYMBOL_STACK_INDEX: 6
SYMBOL_NAME: igdkmd64+e8025
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: igdkmd64
IMAGE_NAME: igdkmd64.sys
BUCKET_ID: WRONG_SYMBOLS
Followup: MachineOwner
---------

Oftewel: igdkmd64.sys is 'schuldig'.
Dat is een Intel graphics driver. Kijk of je hier een nieuwere driver kunt vinden. Als Intel zegt dat het een versie is van de pc-fabrikant, dan bij de pc-fabrikant kijken of er nieuwere drivers zijn.

Natuurlijk zou het ook nog kunnen dat de pc bijv. te warm is geworden (bijv. doordat er stof is gaan ophopen). Check ook dat na.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb net de drivers up-2-date gemaakt, het gaat tot nu toe nog goed.
aan stof kan het niet liggen, heb net me laptop opengeschroeft er zat haast geen stof in.

Voornu bedankt,
Ik meld wel wanneer de Bluescreen terug komt (waarschijnlijk niet meer)

Hij is weer terug

ik heb net weer een bluescreen op death gehad, weer met de zelfde melding 7f, .DMP FILE

EDIT:Sorry voor de dubble post

Melding vermeldt weer dezelfde boosdoener:

STACK_COMMAND: kb

FOLLOWUP_IP:
igdkmd64+716dd
fffff880`053026dd e80e910700 call igdkmd64+0xea7f0 (fffff880`0537b7f0)

SYMBOL_STACK_INDEX: 6

SYMBOL_NAME: igdkmd64+716dd

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: igdkmd64

IMAGE_NAME: igdkmd64.sys

BUCKET_ID: WRONG_SYMBOLS

Followup: MachineOwner
---------

Misschien tijd om eens te gaan bellen met de helpdesk van de fabrikant/leverancier. Wellicht een hardware probleem (of onvoldoende koeling).
Natuurlijk moet jij je afvragen onder welke omstandigheid die BSOD's het meeste voorkomen (zware spelletjes, lang aangestaan etc.)

Doe ook die geheugentest, want ik neem aan dat die Intel chip ook gedeeltes van het 'normale' interne geheugen gebruikt (vanwege ontbreken van eigen videogeheugen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, dan word het toch tijd voor de MEMtest, want ik heb de drivers al geupdated, misschien ook ff bellen, hij is al iets meer dan een jaar oud. en warm word hij ook niet echt. het gebeurde zomaar uit het niets, ik was gewoon op google/forums aan het kijken en toen boem, blue screen.

misschien handige informatie; ik denk dat de temperatuur van mijn processor iets te hoog is:

temp.png

Lijkt me niet van belang: Een CPU mag tot ong. 80 graden C worden voordat het mogelijk 'gevaarlijk' wordt. Verklaart bovendien niet dat steeds die Intel grafische chip/-driver vastloopt.

Wat wél raar overkomt is dat in de kolom Omschrijving nVidia Driver staat bij de grafische chip. Zit er in die laptop ook een 2de grafische kaart (nVidia)?

Tijs.

Aanvulling: of Checkpoint VPN software (waar delen van ZoneAlarm in ingebouwd zitten). Zowiezo VPN software in het algemeen op de computer/laptop?

Tijs.

Ik heb inderdaad Zone Alarm erop staan, maar die sluit had ik helemaal afgesloten, of moet hij helemaal verwijderd zijn?

Ik gebruikt op mijn werk verbind met extern bureaublad, om van mijn prive computer naar mijn werkcomputer te gaan.
Kan dat kwaad?

Groet,
B

EDIT: @dnties er zitten idd 2 videokaarten in, een Nvidia Geforce GT540M en een intel.

Laatst bewerkt:
Als je gewoon gebruik maakt van de met Windows meegeleverde Extern Bureaublad software (en verder geen VPN verbinding opzet om te verbinden) dan is dat niet het probleem.

Tijs.

Yeeey, net geprobeerd ZoneAlarm te uninstalleren, en weer Blue screen maar nu met een andere Stop code:

.DMP

EDIT: Zonealarm is nu van mijn computer weg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan