Blue screen of death

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaPoR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaPoR

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
http://img18.imageshack.us/img18/6330/20130603201132.jpg

Kan iemand me op weg helpen. Een aantal maanden gelden heb ik mijn computer opgeschoond en Vista opnieuw geinstalleerd. Sindsdien krijg regelmatig blue screen of death, echter nog geen tijd gehad om er in te duiken of te zoeken naar een oplossing. De BSOD's krijg ik steeds vaker. Dit is de meest recente. Wie kan mij helpen mijn problemen op te lossen? De BSOD's zijn steeds weer andere.

Met vriendelijke groet,

Daniel

Indien je ook alle drivers geïnstalleerd hebt, dan zal ik een beginnend hardware probleem vermoeden. Heb je tijdens de nieuwe installatie de harde schijf geformatteerd? Indien niet zal ik naar de harde schijf kijken en eventueel opnieuw gaan installeren met formatteren van de harde schijf.

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo LI 3745. De nieuwe installatie is gegaan via een bijgeleverde recorvery CD. Ik weet niet of de harde schijf daarbij is geformatteerd. Naar mijn weten is de Video driver up-to-date. Er zit een OEM kaart (geForce GT120) in en deze kan ik niet via Nvidia updaten. Op de Fujistu support site is er geen update geweest op deze kaart sinds 2008.

Wat betreft de BIOS heb ik geen idee of ik de meest actuele driver heb. Hoe kan ik hier achter komen?

Indien de computer van 2008 is dan mag die eventueel al met pension. Voor een Bios kan je kijken op http://biosagentplus.com/. Maar de kans is groot dat er geen nieuwere BIOS is. Je kan ook schijfcontrole laten lopen: rechter muisklik op harde schijf, dan tweede tab, en alle twee opties aanvinken. Indien dat niets oplevert zal ik echt serieus naar een moderner systeem kijken.

Grafische kaart drivers:
Voor XP: hier
Voor Vista 32-bit, Windows 7 32-bit en Windows 8 32-bit: hier
Voor Vista 64-bit, Windows 7 64-bit en Windows 8 64-bit: hier

Overigens zou ik o.b.v. tcpip.sys die genoemd wordt in je schermafdruk vooral even kijken naar netwerkkaart drivers ipv. grafische kaart drivers.
Ik neem aan dat je de geïntegreerde bedrade netwerkkaart gebruikt, dus niet een zelf ingebrachte (draadloze) netwerkkaart. Indien ja, dan staat hier de driver voor Windows Vista.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan