Blue Screen Of Death's, HELP MIJ

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsRu

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
29
Hallo allemaal, vandaag post ik hier mijn laatste hoop op een oplossing. Het zit zo. Twee weken geleden nieuwe pc aangelosten, inmiddels werkt alles prima, gamen is gaaf op deze monsterbak, Crysis, CoD2 etc.
Dit zijn de specs

8800 GTX (niet overclocked)
E6850 3Ghz (niet overclocked)
ASUS P5K
2x Kingston 2 gig RAM (in totaal 4)
Vista 64-bit
(meer specs kun je altijd opvragen)

Alles werkt nu goed behalve een ding: het gamen. Als hij het doet is die ontzettend snel, maar tijdens het gamen crasht mijn pc met een BSOD erbij.

Het gaat zo, ik speel CoD2 en mijn pc gaat in de loop der tijd steeds meer geluid produceren. Ik kan niet constateren dat hij bij een bepaald geluid vastloopt, want soms loopt hij uren te brommen en de andere keer ook maar loopt hij al na 5 minuten vast. Dat is dus opvallend. Ook stond er vroeger vaak bij de menu-balk (bij de tijd etc) een tekentje van hardware verwijderen (inmiddels niet meer) maar hij maakt nog wel vaak geluid (het geluid dat er verschijnt als er hardware verwijderd moet worden of aangesloten is) maar geen logo meer, misschien heeft er iets met hardware mee te maken maar dat lijkt me sterk. Verder zijn het verschilllende foutmeldingen, geen specifieke stop-code.

Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen? Desnoods met een algemene oplossing voor BSOD's.) Ik zou hier ontzettend gelukkig van worden want ik heb zolang zitten wachten op MIJN DROOM PC, en nu dit

Please help me Bij voorbaat alvasts hartelijk bedankt

Greetz LarsRu

P.S = als ik ga gamen word mijn geluid van mijn pc steeds harder ik denk zeker dat dit er iets mee te maken heeft. want zover ik weet loopt hij alleen vast als hij zijn maximale geluid heeft bereikt
 
ik zou zegen post de fout meldingen.
dan kan er na gekeken worden en misschien zelfs een oplossing.
 
ja het zijn er namelijk verschillende en nog nooit een dezelfde, dus ik denk dat het een algemeen probleem is maar ik zal is opletten en noteren wat de meldingen zijn.
 
Ik zou je geheugen eens testen met memtest;)
 
Hoi,

Hoeveel watt geeft je voeding? En kijk eens naar de temp. van je hardware. Zo te horen gaan je fans flink te keer!
 
memtest is niet voor vista 64-bit, een ander programma (gratis) zou ik graag willen proberen, alleen voorlopig zie ik die nie t:( zou fijn zijn als iemand kon geven

waar zou ik die tempraturen kunnen opvragen? met everest krijg i kmaar een tempratuur te zien, en waar zie i khoeveel watt mijn voeding is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met pc wizard

En je wattage staat meestal op de voeding zelf! Misschien moet je ff je kast openschroeven om het goed te zien!
 
ik zit nu te twijfelen, is het misschie niet beter om hem even terug naar de winkel te brengen en z daar er naar laten kijken? want nu we richting watt etc gaan, pc'tje openschroeven begin ik een beetje af te haken.
 
Ja je kan inderdaad naar de winkel terugbrengen als je bang bent dat je de garantie kwijtraakt door het openschroeven:thumb:
 
Ja, ben het met wufu eens:p
Maar misschien is het iets anders, je weet het niet!;)
Weet je de stopfout nog? (bsod)
Misschien kunnen we daar wat mee doen! Misschien een driver die niet goed is geinstalleerd of id.
 
elke keer random, maar binnenkort zal ik is een lijstje maken met foutmeldingen
 
Wellicht kunnen de foutmeldingen een idee geven wat er aan de hand is, inderdaad.
Mocht dat niet lukken, dan zal er niets anders opzitten dan de geheugendumps te analyzeren voor een oplossing.

Kijk in dat geval even hier, vanaf het stuk dat ik praat over de Debugging Tools for Windows. Je zult de *.dmp of *.hdmp bestanden wel op een andere computer moeten analyzeren, dus ziet er naar uit dat je je harde schijf even moet uitbouwen en in een andere computer inbouwen, waar je dan die Debugging Tools for Windows loslaat op de dump-bestanden op je schijf.

Overigens kun je ook een herstel-installatie proberen, als je er met de Debugging Tools niet uitkomt wat de oorzaak is van je probleem. Kijk even hier, bij "Systeemherstel: veelgestelde vragen" en "Opstartherstel: veelgestelde vragen".

Succes,

Tijs.
 
oke, voor alle duidelijkheid. Ik ben niet erg bekend met hardware, niet veel idee over tempraturen etc., dat er iets met mijn processor of videokaart mis is, lijkt me goed mogelijk, wat zou ik in zo'n geval kunnen doen op de pc zelf? dus bij configratiescherm ofzo. Want ik kan niet zelf me pc induiken ofzo, en naar de winkel brengen voor voeding of whatever lijkt me ook geen optie aangezien ik 15 jaar ben, me pa erg druk heeft met zijn werk en ik dat zelf nog niet doe. Please help me, zou echt ontzettend veel tijd en moeite besparen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan