Blue screen PC sluit zich zekf steeds af, en dan.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

comass

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Sinds mijn pc os overgezet van XP naar Win 7 krijg ik deze melding.
Wat moet ik doen om het weer goed te krijgen?

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 87B55510
BCP2: 9034138E
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\091614-46566-01.dmp
C:\Users\Daan\AppData\Local\Temp\WER-86034-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Je hebt je best gedaan om zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Het belangrijkste mist echter maar waarschijnlijk wist je dat niet. Op de Blue Screen staat een STOP code. De betekenis van die code is op internet te vinden en geeft het meest accuraat aan wat de oorzaak van het probleem is.

Plaats hier dus als mogelijk ook nog die STOP code.

Helaas nog steeds de fout code niet opnieuw gezien. Wel moet ik dagelijks mijn driver van de video kaart installeren.

Over welk merk en type moederbord of merk pc gaat het?

Wel alle drivers voor dat moederbord geïnstalleerd? vooral de chipsetdrivers?

Kun je de code mee achterhalen, het opnieuw opstarten bij een systeemfout uitschakelen kan natuurlijk ook, blijft de bsod in beeld.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Hallo comass,

BCCode: 116 geeft aan een video instelling in een verbinding met programma's die de videokaart gebruiken.
En niet alleen kan een update van de videokaart driver helpen maar ook de instelling bij die driver software.

En met wel moet ik dagelijks mijn driver van de video kaart installeren, geef je daarmee al wel een goede richting aan volgens mij.
Maar hoe zit dit nou eigelijk, Sinds mijn pc os overgezet van XP naar Win 7 krijg ik deze melding.
Heb je nou van win xp het naar win 7 bijgewerkt zoiets als een upgrate, want dat gaat fout win xp is eigenlijk win 95 die tot een xp versie is gemaakt en win 7 is windows vista die tot een win 7 versie is gemaakt.

Dan heb ook nog om niet te vergeten eventueel development software als net. framework die dus steeds in onwikkeling is.

Over welk merk en type moederbord of merk pc gaat het?

Wel alle drivers voor dat moederbord geïnstalleerd? vooral de chipsetdrivers?

Kun je de code mee achterhalen, het opnieuw opstarten bij een systeemfout uitschakelen kan natuurlijk ook, blijft de bsod in beeld.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Ik heb geen idee hoe ik dit kan doen.
Hoe krijg ik mijn systeem fout zichtbaar, en wat kan ik / moet ik met het prpgramma.?

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: DAAN-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
Hardware: GBT___, Gigabyte Technology Co., Ltd., 945GM-S2
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 1.86GHz Intel586, level: 6
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 2147016704 total

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

Code:
On Sun 21-9-2014 19:33:09 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\092114-43649-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x8CFB3) 
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFFFF85827308, 0xFFFFFFFF8FC2B72A, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. 

On Sun 21-9-2014 19:33:09 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl!TdrIsTimeoutForcedFlip+0xF4) 
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFFFF85827308, 0xFFFFFFFF8FC2B72A, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed. 
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, het moet denk ik aan mijn videokaart liggen, heb een een Geforce 210 en deze moet ik steeds opnieuw instalelren en dan is het probleem weer over tot ik opnieuw opstart, nu start ik op en zet iedere keer een systeemherstel terug.

VIDEO_TDR_ERROR
TDR (Timeout Detection and Recovery) geintroduceerd in Vista.
Bugcheck code 0x116 wordt aangehaald door de DirectX Graphics Kernel omdat hij niet met succes de display driver heeft kunnen herstellen in de timeout periode.

Na een herstart komt het steeds terug en het lijkt me dat met het opstarten van windows iets wordt mee opgestart en waarschijnlijk iets met desktop recovery te maken kan hebben.
Als voorbeeld meende dat ik zoiets een keer met de control center van een ATI driver had waarvan control center net.framework 4 op de computer nodig heeft.
NET.framework is daarna een keer op de computer is gezet en vanaf dat moment de zelfde problemen, wat eventueel nog met de desktop instellingen was op te lossen.
De bedoeling is natuurlijk om net.framework voor het ati control center programma te installeren voordat het pas goed kan werken of o.a goed kan worden weergegeven met de windows desktop.
Maargoed het gaat om het idee dat er met windows iets van een programma opstart waarvoor alleen bij het opstarten van windows een videodriver reset nodig zou moeten zijn.
Al geprobeerd om programma's niet met windows op te laten starten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan