blue screen probleem 0x00008086 (hdd/raid probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ticom

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
92
Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een nieuwe pc, dus alle hardware is nieuw.
Meteen toen hij hier aankwam heb ik er xp 64 bit op gezet en alle drivers geinstalleerd alleen ik blijf blue screens krijgen, met de foutcode 0x00008086. Na wat zoeken hierop vermoed ik dat het een probleem is met mijn schijven. Ik heb 3x500 gb schijven (WD5000AAKS) in raid 5. De blue screens komen ongeveer om de 3 tot 4 dagen en er is geen verband met programma's die ik op het moment open heb staan. Zou iemand weten waar dit aan kan liggen, en hoe ik het kan verhelpen?
Een ander probleem is dat na elke bsod hij de raid array moet herbouwen, wat ongeveer 20 uur tijd kost en in die tijd kan ik mijn pc niet goed gebruiken (film kijken is al te zwaar), zou iemand weten hoe ik dat kan uitzetten? (want omdat ik wel gewoon kan werken op de pc terwijl hij hem aan het herbouwen is is dat herbouwen volgensmij niet echt heel erg belangrijk)

Ik ben met dit probleem ook al bij degene geweest waar ik mijn pc heb gekocht, alleen daar heb ik ook niet veel aan. Zijn oplossing: Hier, heb je een andere windows xp, dan kan je die erop zetten en dan kan je de foutcode die je ziet als je een bsod krijgt opsturen naar microsoft.
In deze "oplossing" zie ik zelf niet zoveel, omdat ik met deze windows ook gewoon de errorcode zie en ik liever niet weer al mijn bestanden en instellingen kwijt ben.

Relevante hardware in mijn pc:
P5K-E /WIFI mobo
3x WD5000AAKS hdd

Alvast bedankt voor de reacties,
ticom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan