blue screen: scherm valt onregelmatig uit en komt met blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluescreen

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Beste help-mij-leden,

Sinds afgelopen woensdag heb ik weer te maken met een blue screen :confused:

Ik was deze woensdag aan het werk op m'n laptop en plotseling werd het scherm zwart met 18 verticale flikkerende strepen.

Vervolgens heb ik de computer opnieuw opgestart en systeemherstel uitgevoerd, waarna m'n computer het weer deed.. voor een paar minuten. Sindsdien heb ik zeker 10x systeemherstel uitgevoerd om de computer te kunnen gebruiken. Ook ben ik steeds terug gegaan naar herstelpunten, maar ook dat mag niet baten :-(

Dit is van Windows foutenreportage:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 87B79008
BCP2: 8EA11F40
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini061710-01.dmp
C:\Users\vista\AppData\Local\Temp\WER-173738-0.sysdata.xml
C:\Users\vista\AppData\Local\Temp\WERACE1.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Tijdens m'n blue screen heb ik het volgende kunnen opschrijven:
0x00000116 (0x86323510, 0x8e811f40, 0x00000000, 0x00000002)

Nvlddmkm.sys address 8e811f40
Base at 8e804000 Datestamp 4ac79286

Kunnen jullie hier wat mee? :confused:

Hulp wordt super gewaardeerd :d:o

Als je googelt met
0x00000116+Nvlddmkm.sys
dan krijg je aardig wat info

Het heeft te maken met je (Nvidia) videokaart drivers vermoed ik.
Probeer hem op te starten in de veilige modus met netwerkondersteuning en download de nieuwste drivers voor je videokaart.

Groeten Marcel

Ik zal het installeren..

Wordt vervolgd

- owja bedankt voor de adviezen :d

Ik heb mn videokaart-driver geupdate m.b.v. de website van NVIDIA. Ik heb de nieuwste WHQL-driver, maar het probleem blijft zich voordoen.

Via google zie ik veel info, maar kan er moeilijk uithalen wat op mij van toepassing is :( .

Wat denken jullie?

Helpt het terugbrengen van m'n laptop naar fabrieksinstellingen, denken jullie? Op zich kan je dan nog steeds Blue Screens e.d. krijgen toch? :(

In veilige modus werkt alles "goed". Geen witte strepen enzo. Wat wilt dat zeggen dan?

Dat het vrijwel zeker is dat het door de driver van je videokaart wordt veroorzaakt.

Ik zou zorgen dat je het gedownloade driverbestand op je bureaublad opslaat maar nog niet installeren.
In de veilige modus vervolgens de (al geinstalleerde) drivers van je videokaart via configuratiescherm>>software verwijderen.
(verwijder bij je software alles maar wat met Nvidia te maken heeft !!!)
Vervolgens opnieuw opstarten (niet in veilige modus maar gewoon normaal)
De nieuwe hardware gevonden melding die in je taakbalk verschijnt negeren en de vensters die daardoor verschijnen annuleren.
Installeer vervolgens de drivers die je op je bureaublad hebt opgeslagen en laat me weten of dat heeft gewerkt.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dat het vrijwel zeker is dat het door de driver van je videokaart wordt veroorzaakt.

Ik zou zorgen dat je het gedownloade driverbestand op je bureaublad opslaat maar nog niet installeren.
In de veilige modus vervolgens de (al geinstalleerde) drivers van je videokaart via configuratiescherm>>software verwijderen.
(verwijder bij je software alles maar wat met Nvidia te maken heeft !!!)
Vervolgens opnieuw opstarten (niet in veilige modus maar gewoon normaal)
De nieuwe hardware gevonden melding die in je taakbalk verschijnt negeren en de vensters die daardoor verschijnen annuleren.
Installeer vervolgens de drivers die je op je bureaublad hebt opgeslagen en laat me weten of dat heeft gewerkt.

Groeten Marcel

Ik zal het zsm doen :thumb:

Ben ik weer..

Voordat Hoogteijling kon reageren, was ik zelf flink bezig geweest met het oplossen van het probleem.

Ik heb het volgende gedaan:
- de nieuwste WHQL videokaart-driver op mn computer gezet --> kreeg nog steeds last van zwart beeld en flikkeringen.
- vervolgens via systeemherstel teruggezet naar een eerdere versie van m'n videokaart-driver. Meteen daarna heb ik een versie van m'n videokaart-driver eropgezet die tussen de teruggezette en de meest recente versie zit.

Het probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval :thumb::love:

Ik zet het op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan