blue screen (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Ik zit met een probleempje .Sinds een week of wat krijg ik tot 3 keer toe als ik de pc opstart een BleuScreen . Nog voor ik de foutcode kan lezen herstart de pc zichzelf en loopt tie voor de rest uitstekend . Nu heb ik via het Configuratiescherm de foutcode gevonden :

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini081008-01.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81B0B886
BCP3: 89FDC244
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Servergegevens: 759e1582-00c3-4db1-8c8d-a28122e8013a

Kan iemand hier wijs uit worden en vertellen wat ik het beste kan doen ?
Ik heb een volledig legale versie van Windows Vista Home Premium op een HP Pavillion (CoreDuo). Ik heb de pc een volledige systeemscan laten doen voor het opstarten . Was ie 2 uur mee bezig . Daarna heb ik met Avast! een volledige scan laten doen op virussen . Ook geen virus . En met Windows Defender gekeken of ik iets binnengehaald had ; ook dat was het geval niet .
Zou het misschien ook kunnen liggen aan mijn randapparatuur (externe harde schijf,geluidskabel tussen stereo/pc) ? Want voor de rest loopt tie uitstekend !

m.v.g
Niels

Hallo,

Ik vond op de website van Microsoft alleen dit artikel wat wel iets wegheeft van jouw probleem, maar als dat het zou zijn zou dat betekenen dat het scannen niet grondig genoeg is geweest. :confused:

Er zijn veel codes op forums te vinden die net niet hetzelfde zijn maar er wel op lijken, sommige mensen geven daarbij aan dat het om hardware problemen gaan en dat de drivers opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Maarja, die zijn net niet precies hetzelfde als je gegeven codes... die zie ik nergens staan...

BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81B0B886
BCP3: 89FDC244
BCP4: 00000000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan