Blue screen .. windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterDell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
ok, een groot probleem.. hopelijk een gericht antwoord, want ik weet niet waar ik moet zoeken (en mijn grootste angst is dat mijn harddisk kapot is en mijn bestanden kwijt zijn).

ik krijg de volgende foutmelding in het alom bekende blauwe scherm:

0x00000007E (0x0000006,0x806B0117,0xF7C7C6E4,0xF7C7C3E0)

als ik nog een keer probeer krijg ik foutmelding dat waarschijnlijk partmgr.sys de oorzaak is met de tekst PAGE_DEFAULT_IN_NONPAGED_AREA met de code

0x000000050 (0xF789C4AB, 0x00000008, 0xF789C4AB, 0x00000000)

Kan iemand mij helpen / ontzenuwen wat mijn bestanden betreft?

Mijn pc blijft al snel hangen. Opstarten in veilige modus gaat niet (blijft ie ook hangen). Hij blijft hangen bij laden windows XP (bij het zwarte scherm met logo windows en balkje met voortgang laden)

in afwachting van jullie reacties
Pieter

ja gelezen

ja nu wel, alleen kan ik de pc niet meer opstarten, blijft al hangen... kan dus ook niks meer downloaden en/of installeren.

ook veilig modus lukt niet.

Welke Windows heb je? Wat voor harde schijf? Heb je kortgeleden Windows (opnieuw) geinstalleerd? Heb je de drivers voor je moederbord toen meteen opnieuw geinstalleerd? Moet je tijdens de Setup van XP met F6 een diskette aankondigen met de Sata/Raid-controllers? Of: heb je kort voordat de foutmeldingen begonnen iets geinstalleerd? Of verwijderd?

blue screen

inmiddels ben ik er achter dat ijn harddisk kapot is. Bij diagnostics geeft hij een fail en return code 5.

blijkt dus dat ie dan kapot is... klopt dat?

groeten

Hoi !

Yep ! Nieuwe kopen !

Hopelijk back-ups gemaakt ?

Greetz,

Harry.

hang de "kapotte"schijf als 2de in het systeem nadat je windows op een nieuwe heb geinstalleerd, mogelijk dat je nog wel een aardige hoeveelheid data kan redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan