Blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thooms

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Tijdens de installatie van windows xp pro krijg ik de volgende melding( dit gebeurt als de pc nog maar 8 minuten te gaan heeft)

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x0000007A (0xC03DD234, 0xC000000E, 0xF748DAF6, 0x09C92860)

*** Ftdisk.sys – Addres F748DAF6 base at F747D000, DateStamp 3b7d8419

Bezig met starten van de fysieke geheugendump

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Help help help.
Greetsz Thooms.

Ps. Het is niet een eerste installatie.

0x0000007A: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
A page of kernel data was not found in the pagefile and could not be read into memory. This might be due to incompatible disk or controller drivers, firmware, or hardware.

Als het een sata schijf is, aan een Intel controller, dan staat die fout ingesteld, ik meen te weten dat hij op native moet staan, in de bios, of de driver is niet geladen, met F6, bij de setup.

Kijk even in de manual van het moederbord, hoe deze als IDE schijf ingesteld moet worden.

Hej Lange Pier,
Bedankt voor de snelle reactie.
Na 3 keer proberen lukte het en liep de installatie gewoon door tot het eind.
Probleem is dus opgelost.
Maar als ik het dus goed begrijp was er iets niet goed geladen?
Greetsz Thooms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan