blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nosmaS

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
hoi

ik heb dus een pc gekocht, met xp home erop en na 2 maanden begon ie blue screens te geven, na de blue screen herstart hij en daarna kan ie het os niet meer vinden. dan zet ik hem volledig af en na een half uurtje doet ie het weer, tot ie weer uitvalt.
meestal doet ie het 2 minuten tot een half uur.
ik weet niet meer welke fout codes hij allemaal gaf maar ik heb er zeker 10 verschillende gehad.
ik heb dus vista ultimate geïnstalleerd, een weekje zonder fouten en dan weer hetzelfde, bluescreen met fout code herstarten en os niet meer vinden.
ik heb er dan maar terug xp pro op gezet en wederom deed ie het een weekje goed en nu dus niet meer.
de meest recente fout code die ik heb gehad was 0x0000007A

de 3 os 's zijn alledrie legaal dus daar kan het niet aan liggen. de pc was vista ready dus ook daar geen probleem, ik heb alle kabeltje gecontroleerd en ze werken, ik heb gecontroleerd op foute of oude driver ook dat gaf niets, en ook in apparaat beheer was er niets dat op fouten wees. de voeding is gecontroleerd en zeker goed genoeg.

iemand nog een ideetje want ik weet het echt niet meer.

hartelijk dank op voorhand
nosmaS

hoi

ik heb dus een pc gekocht, met xp home erop en na 2 maanden begon ie blue screens te geven, na de blue screen herstart hij en daarna kan ie het os niet meer vinden. dan zet ik hem volledig af en na een half uurtje doet ie het weer, tot ie weer uitvalt.
meestal doet ie het 2 minuten tot een half uur.
ik weet niet meer welke fout codes hij allemaal gaf maar ik heb er zeker 10 verschillende gehad.
ik heb dus vista ultimate geïnstalleerd, een weekje zonder fouten en dan weer hetzelfde, bluescreen met fout code herstarten en os niet meer vinden.
ik heb er dan maar terug xp pro op gezet en wederom deed ie het een weekje goed en nu dus niet meer.
de meest recente fout code die ik heb gehad was 0x0000007A

de 3 os 's zijn alledrie legaal dus daar kan het niet aan liggen. de pc was vista ready dus ook daar geen probleem, ik heb alle kabeltje gecontroleerd en ze werken, ik heb gecontroleerd op foute of oude driver ook dat gaf niets, en ook in apparaat beheer was er niets dat op fouten wees. de voeding is gecontroleerd en zeker goed genoeg.

iemand nog een ideetje want ik weet het echt niet meer.

hartelijk dank op voorhand
nosmaS

Als je de foutcode intypt op google en je op een aantal forums kijkt zie je heel veel antwoorden op deze foutcode en ook heel veel links verwijzen naar Microsoft.
Als ik zo de antwoorden een beetje bekijkt is het mogelijk een hardware probleem, je geeft zelf ook aan dat je kabeltjes etc hebt gecontroleerd dus ik denk zelf wel dat je weet dat het mogelijk een hardware probleem is.

Ik denk dat het probleem te maken heeft met je hardeschrijf, misschien is je hardeschijf tijdens de fabricatie (haast onmogelijk) beschadigd geraakt of is de harde schijf beschadigd tijdens het vervoeren van je laptop (of in de winkel al)

Wat ik zou doen is er mee terug gaan naar de winkel en hun het laten uit zoeken...

Of eventueel je laptop open maken en je hardeschijf vervangen door een andere hardeschijf... wat ik afraad als je geen ervaring hebt met het open maken van laptops of computers :P

Je kunt ook ff een paar progjes proberen, want 't heeft wel te maken met je HD.
Probeer eens fixmbr en mocht dat niet helpen doe dan een low level format. Beide kun je vinden op het www.

oke bedankt

dat ga ik eve proberen

even voor de duidelijkhuid het is een gewone desktop, geen laptop

greetz

oke bedankt

dat ga ik eve proberen

even voor de duidelijkhuid het is een gewone desktop, geen laptop

greetz

ok miss heel dom antwoord maar heb je een Hub aangesloten aan je PC?..
Trek die eens uit en probeer dan eens ? .. had ik ook gehad.. klinkt dom..maarja

Wat je ook kunt proberen is een programa downloaden genaamd Parted magic
Dit is dus geen partition magic maar is vergeleikbaar maar dan van de Linux distributie

dus het is gewoon gratis te downloaden en op cd te zetten.
Je start je computer opnieuw op met de cd erin en start vanaf cd (let op we gaan dus alles formateren en herstellen)
dan zal de cd opstarten (indien niet moet je in de bios de cdrom drive als 1e zetten)
eenmaal in de linux omgeving moet je de hele hdd compleet formateren,,,
dan als dat klaar is moet je naar Tools gaan rechtsonderin....
dan List partition tables,, en dan moet je ze ergens kunnen verwijderen...
dan moet je computer opnieuw opstarten en een nieuwe MBR schrijven..
als je dit gedaan hebt moet je windows weer instaleren en kijken wat die dan doet..
helpt hier niks van tjah dan weet ik t niet meer

ik heb een router aangesloten, telt dat ook?

maar het ligt nu zeker aan de hdd want ik heb nu een andere gestoken( 9 gig) en alles werkt perfect

ik ga nog een weekje wachten en dan de (slechte hd eens aansluiten formateren met parted magic en eens zien wat dat geeft)

maar bedankt alleszins

Hmmm... Dan had je met een foutcontrole op die schijf ook antwoorden gehad. Dit lijkt meer op een driver-fout. Met het wisselen van de schijf heb je die foutieve driver ook weggenomen...

heb hetzelfde laatst hier ook gehad met de pc van mijn zoon.
blauwe schermen met willekeurige meldingen.
bleek een defecte geheugenstrip te zijn.

succes.

ah oke,
als ie het nog eens krijgt zal ik die controleren maar nu zonder die hdd doet ie het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan