blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nidstar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
3
hallo allemaal,
ik klamp al een tijdje met het volgende probleem,
elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik tijdens of na het window laadbalkje een bluescreen, hij blijft 1 a 2 seconden staan en dan reboot de pc zichzelf.
daarna kan ik tijdens het opstarten kiezen uit normale modus o.i.d. en als ik dat doe start de pc gewoon op en is er niets aan de hand.
buiten het feit dat hij af en toe hele rare artifacts vertoont in het spelletje counterstrike source als ik alt + tab druk, maar ik denk niet dat dat met het bluescreen te maken heeft.
nu is het probleem dus niet zo groot dat ik de pc niet meer kan gebruiken, maar het is toch aardig vervelend want hij doet nu een minuut of 5 over het opstarten.
ik hoop dat iemand me kan helpen!
alvast bedankt! groetjes niek

p.s. nu ik er toch ben :) weet iemand misschien hoe je van een keylogger/hotmail virus af kan komen? ik heb avg, ad-aware, malware bytes en emsisoft al geprobeert maar mijn hotmail blijft al mijn contactpersonen spam mailen.
 
Begin eens met je paswoord van Hotmail te wijzigen!

Verder zou ik mijn harde schijf eens op fouten laten scannen.
Selecteer de schijf, eigenscahppen, tabblad extra.
Selecteer beide opties en herstart de pc.
Schijfcontrole zal worden uitgevoerd en zonodig gerepareerd.
Dit kan geruime tijd uren, afhankelijk van schijfgrootte, pc-snelheid en evtentueel te repareren bestanden.

Voldoende RAMgeheugen in deze pc?
Volddoet je hardware aan het de besturingssysteemeisen?
Voldoet je videokaart aan de systeemeisen van deze games?

Scan ook eens met een online virusscanner!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie !
Begin eens met je paswoord van Hotmail te wijzigen!
die had ik inderdaad al een paar keer gedaan, maar dat helpt maar voor een paar dagen :(
het harde schijf idee ga ik even proberen, ik laat het resultaat weten!
 
Wijzig ook de geheime vraag en antwoord.
Heb je een alternatief email ingevoerd, wijzig dat dan ook.

Scan met een online virusscanner!!!
 
Probeer eens: http://www.memtest86.com/
Dat werkt wel goed. Klikt links in het menu op: "Free Download" En dan kies je "ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)" dat is de bovenste. Die brand je op een cd en dan start je de pc op vanaf je pc. Dan gaat dat programma je pc scannen. Laat je pc ongeveer 3 uur aanstaan, met dat programma draaiende. Geeft het aan het einde errors? Dan is je RAM (werktgeheugen) defect. Als je meerdere modules hebt (bijvoorbeeld 2 van 2gb) dan zal je ze appart moeten scannen, en zonodig vervangen...

Edit: Gebruik nooit een online virus scanner. Als je internetverbinding word verbroken door een virus, ben je de klos. Dus gebruik iets als Avast! (link: www.av.eu) is goede scanner. Gebruik hem zelf ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Scannen met een virusscanner,
Je pc eens opruimen (bestanden dat je niet meer nodig hebt wegdoen zodat er meer schijfruimte is (harde schijf zetten ofzo))
CCleaner installeren en laten draaien

Voordat je programma's als ccleaner laat draaien altijd eerst een herstelpunt aanmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan