Blue screen :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dang
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dang

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Hallo

Wanneer ik bezig ben achter me PC krijg ik de meest random momenten een blue screen,
met memory management, system service exception of pfn list corrupt.
Ik heb al geprobeerd windows opnieuw te installeren en me computer met minder RAM te laten draaien.
Als iemand mij zou willen helpen zou ik dollgelukkig zijn, want ik wordt hier helemaal gek van :(.

Ben trouwens nieuw en dit is de eerste keer wat ik ooit op forum heb gepost. ^^

PC specs:
intel core I5-3570K CPU @ 3.40GHZ
RAM 12.0GB (van de 16)
64bit

mijn main schijf is een nieuwe SSD schijf waar ik alles op boot en ik heb nog twee oude harde schijven waar ik me games fotos en videos etc op gooi.

Groetjes
Dang

Zou je dit programma willen downloaden: BlueScreenView. Hiermee kan je de laatste BlueScreen terug kijken die je hebt gehad. Maak een screenshot ervan en post hem hier. Dan kunnen we je wellicht verder helpen.

Ha Dang,

Welkom op het forum. Bij een Blue Screen(BSOD) wordt er een .dmp bestand aangemaakt met informatie wat er mis is gegaan. Wil je deze bestanden op dit forum zetten? Dan kan ik ze uitlezen en zien wat er mis gaat. In deze locatie: C:\Windows\Minidump\ worden de .dmp bestanden bewaard.

Via bluescreenview en via de map heb ik gekeken naar .dmp bestanden, maar er staat niks in.Naamloos.jpg
Nog een minuut geleden is me comp gecrashed.
Hij start trouwens (na de reinstal van windows) automatisch op naar crash. ( ik weet niet of dat normaal is want ik ben dat niet gewend)

Kijk hier is. Zorg dat de logging aan staat. Je kan ook aangeven dat hij zichzelf niet mag afsluiten bij een volgende BlueScreen. Mocht je dit aangepast hebben wacht dan op de volgende BlueScreen. En post hier alsnog de gevraagde informatie.

Laatst bewerkt:
hij staat aangevinkt, dus ik hoor nu al een stuk of 10 .dmp bestanden hebben dmp.jpg
( windows is opnieuw geinstalleerd, dus ik moet nog een aantal updates uitvoeren )

Al jouw meldingen relativeer ik aan geheugenproblemen
Run memtest om je geheugen te testen, de kans is reeel aanwezig dat een van je bankjes stuk is.

Ik vermoed dat je, om Bluescreenview te gebruiken, op het uitgepakte programma moet rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Was mogelijk handiger geweest van Geengezeik als hij gewoon de hele pagina had gelinkt: BlueScreenView

Tijs.

Zou inderdaad wat handiger zijn geweest van mij. Mocht de oplossing van Tijs nog niet werken, noteer dan de eerst volgende keer bij een BlueScreen de STOP 0x code. Of maak bijvoorbeeld een foto van het scherm. Als het goed is heb je uit gevinkt dat hij niet automatisch opnieuw op moet starten waardoor de BlueScreen langer blijft staan en je rustig de tijd hebt om het te bekijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na een paar windows updates en beetje surfen op chrome heb ik heb nu een nieuwe foutmelding gekregen. Ik krijg vooral PFN_list_corrupt bij het surfen op chrome en memory management, system service exception wanneer ik aan het gamen ben. Ditzijn de foto's van de blue screens: IMAG0654.jpgIMAG0655.jpgIMAG0656.jpgIMAG0657.jpg

Run memtest om je geheugen te testen, de kans is reeel aanwezig dat een van je bankjes stuk is.

Ik moet nog alleen in BIOS gaan want me computer start gelijk op inplaats van me usb te lezen waar memtest opstaat

Iets dergelijks heb ik ook gehad. Wat bij mij hielp was het uitschakelen van de 1394 (firewire-verbinding). Ga naar verbindingen weergeven rechtsklik op de (1394) firewire verbinding en schakel uit. Ik hoop dat het werkt.

Laatst bewerkt:
Scherm 1: This error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the kernel code.
Ligt dus mogelijk aan je video-driver. Ga op zoek naar een WHQL gecertificeerde video-driver, download die, deïnstalleer je huidige en installeer de WHQL gecertificeerde.
Scherm 2: Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).
Another common cause is the installation of a faulty system service.
Antivirus software can also trigger this error, as can a corrupted NTFS volume.
Ligt dus mogelijk aan kapot geheugen, kapot video-geheugen, foute driver of bestandssysteemproblemen. Dus ook hier zou het aan een foute video-driver kunnen liggen (naast een hoop andere redenen).
Scherm 3: The reference count of an object is illegal for the current state of the object. Each time a driver uses a pointer to an object, the driver calls a kernel routine to increase the reference count of the object by one. When the driver is done with the pointer, the driver calls another kernel routine to decrease the reference count by one.
Drivers must match calls to the routines that increase (reference) and decrease (dereference) the reference count. This bug check is caused by an inconsistency in the object's reference count. Typically, the inconsistency is caused by a driver that decreases the reference count of an object too many times, making extra calls that dereference the object. This bug check can occur because an object's reference count goes to zero while there are still open handles to the object. It might also occur when the object's reference count drops below zero, whether or not there are open handles to the object.
Ligt dus mogelijk aan een foute driver, mogelijk de video-driver.
Scherm 4:One possible cause of this bug check is disk corruption. Corruption in the NTFS file system or bad blocks (sectors) on the hard disk can induce this error. Corrupted SCSI and IDE drivers can also adversely affect the system's ability to read and write to disk, thus causing the error.

Another possible cause is depletion of nonpaged pool memory. If the nonpaged pool memory is completely depleted, this error can stop the system. However, during the indexing process, if the amount of available nonpaged pool memory is very low, another kernel-mode driver requiring nonpaged pool memory can also trigger this error.
Hier wordt dus als (1 van) de mogelijk oorzaken bestandssysteemproblemen genoemd of foute chipset drivers.

Als ik het bij elkaar veeg (in deze volgorde uitvoeren):
a. Doe een bestandssysteemcontrole, incl. reparatie: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k chkdsk c: /f
Bevestig dat de controle en reparatie bij de volgende start van Windows plaats mogen vinden. Herstart je pc en laat de scan helemaal zijn werk doen (incl. reparaties).
b. Update je drivers naar WHQL gecertificeerde drivers. Vooral de chipset- en video-drivers

Natuurlijk is een uitgebreide geheugentest altijd aan te raden, maar persoonlijk neig ik meer naar de twee redenen die ik hierboven aangeef als oorzaak...

Tijs.

Laatst bewerkt:

Ik zit memtest te draaien en ik heb heel veel errors 1378558072744.jpg
Maar wat moet ik nu dan doen ?

Geheugenbankje(s) vervangen door nieuwe.
Als je meer dan 1 geheugenbankje hebt: Test je allemaal ook per stuk met memtest86, dan kan je hopelijk achterhalen welk geheugenbankje kapot is (dus dat je ze hopelijk niet allemaal hoeft te vervangen).

Tijs.

Ik test ze nu allemaal apart en 2 van de 4 hebben nu al errors wat is de max aantal aan errors die kan hebben totdat ik ze moet vervangen?

Elke fout is er 1 teveel, en dus moet de geheugenmodule vanaf 1 fout vervangen worden.

Let wel op: Als ze alle 4 kapot zouden zijn, dan is mogelijk het slot in het moederbord kapot, niet de geheugenmodules.

Tijs.

Mooi gezegd, gelukkig waren er maar 2 van de 4 geheugenmodules met errors en niet allemaal.
8gb RAM over en memory management is hopelijk verholpen.
Ik moet nog alleen even kijken of ik pfn_list_corruption nog steeds krijg.

Ok, ik ben benieuwd. Hopelijk vernemen we volgende week dat het probleem niet meer teruggekomen is. :)

Tijs.

na uren rome total war II en surfen op de internet, heb geen enkele blue screen gekregen !
dus hierbij sluit ik deze topic.

Dank jullie alle voor je hulp ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan