Blue screens in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

okkie360

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Hallo beste lezer,

Sinds maandag heeft mijn computer last van Bluescreens. Geen idee hoe ik er aan kom of waar door het fout gaat.
Het enigste wat ik door een beetje google werk er achter ben gekomen dat het iets met mijn Geheugen te maken heeft.

De fout die hij aangeeft is:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000000411
BCP2: FFFFF68000006580
BCP3: 0000000000001C00
BCP4: FFFFF6FFFFFFE859
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\050114-10857-01.dmp
C:\Users\temp\AppData\Local\Temp\WER-43664-0.sysdata.xml

Ik snap er geen bal van.

Alvast bedankt voor het lezen en misschien de hulp.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Je kan voor alle zekerheid memtest laten runnen. Kost wel een paar uurtjes, maar dan heb je wel zekerheid.

De melding betekend dat een proces van de computer problemen geeft. Helaas kan ik met deze info niet herleiden welk proces dwars ligt. In dit geval raad ik aan om dat te herleiden door het bestand C:\Windows\Minidump\050114-10857-01.dmp te onderzoeken in het programma WinDBG : http://msdn.microsoft.com/library/windows/hardware/ff551063(v=vs.85).aspx

Met deze tool kun je het DMP-bestand inzien en bekijken welk proces achter BCP2:FFFFF68000006580 zit. Dat is je boosdoener.

Bedankt voor het reageren

Helaas ben ik niet handig met de computer. Heb dat programmatje gedownload maar ik snap niet hoe het dan werkt.

U kunt de dumb files als volgt inzien:
1: ga naar c:\windows\minidump
2: kopieer het meest recente bestand en plak deze in een andere map (bijv. even op de desktop). U wordt gevraagd om als administrator toestemming te geven. dat doet u dan ook.
3: ga naar start - alle programma's - windows toolkit en op het programma WinDBG openen.
4: ga naar file - open crashdump.
5: blader naar het bestand die u bij stap 2 gekopieerd heeft en open er eentje
6: u ziet nu een text vergelijkbaar met mijn screenshot.
debug.jpg
7: in de text zou moeten staan '!analyze -v' als blauwe link (zie ook mijn screenshot). klik hierop.
8: Ga nu naar het menu 'edit' en kies voor 'Write window text to file'
9: sla dit txt-bestand op en voeg dit als bijlage bij uw bericht hier. Als het goed is staan er geen privacy gevoelige zaken in. Ik of iemand anders zal hopelijk dan het gewraakte probleem kunnen vinden.

ok... het goed nieuws is...we hebben de dader. 'NTOSKRNL.EXE' is blijkbaar stout op uw computer. Het slechte nieuws is dat dit onderdeel van windows is en dus niet (wat ik hoopte) een extern programma.

Nog steeds geen man overboord, maar ik raad u aan om in de eerste plaast een goede back up te maken. Start de computer op vanaf uw windows instalatie dvd. Kies voor windows herstellen en volg de instructies. Hiermee wordt als het goed is beschadigde windowsonderdelen (zoals onze stoute NTOSKRNL.EXE) opnieuw vanaf uw windows dvd geinstalleerd. Als dit niet helpt (en het probleem voor u ernstig genoeg is) dan raad ik aan om windows opnieuw helemaal en schoon te installeren.

Oke, hastikke bedankt dan gaan we maar een back-up maken en dan ga ik het morgen is proberen. Hastikke bedankt alvast voor de moeite.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan