Blue tooth waar zit ie.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik ben even wanhopig aan het worden met een laptop van een vriend. Het is een Acer 5100 serie met aan de voorkant een schakelaartje voor Blue Tooth, dus je denkt er zit blue tooth op. Hij heeft een logitech blue tooth muis gekocht. Geïnstalleerd maar de muis wordt niet gevonden. In apparaat beheer staat ook niets over blue tooth. In config scherm ook al niet. Heeft windows xp geen eigen voorziening blue tooth om in te stellen? Ik dacht juist van wel maar kan het niet vinden. Of moet er eerst een programma worden geïnstalleerd om blue tooth operationeel te krijgen, dan zou je denken dat hoort bij de blue tooth te zitten maar dat is niet zo> Wie weet raad????

Is het niet een schakelaar voor Wireless? Ander in het Bios kijken of het wel ingeschakeld is.

Is het niet een schakelaar voor Wireless? Ander in het Bios kijken of het wel ingeschakeld is.

Nee dat is weer een ander knopje en de wireless toestand doet het goed zowel bij mij als bij hem thuis. Ik ga even in het BIOS kijken

op mijn acer moet ik het knopje indrukken en dan licht er een blauw lampje op.

op mijn acer moet ik het knopje indrukken en dan licht er een blauw lampje op.

Precies bij hem ook lichtte vorige week nog op toen zei ik heh er zit blue tooth op nu brandt dat lampje niet meer. Ik weet ook even niet hoe je in Bios moet komen del doet het niet en F2 voor setup ook al niet.

Puppie zie jij ergens in config scherm of acer info waar je die BT kan vinden????

in mijn bios staat geen BT maar gewoon op de voorzijde een knopje wat ik moet indrukken.

in mijn bios staat geen BT maar gewoon op de voorzijde een knopje wat ik moet indrukken.

Ja hier ook alleen werkt het niet (meer) zie jij in app. beheer wel een BT tekentje cq blue tooth radio's?? Belachelijke benaming maar goed we worden wel vaker op een zijspoor gezet. Heeft Win XP geen blue tooth in huis?? Ik zou zelf niet weten hoe BT in App. Beheer is gekomen.

Is ergens in de ACER software de blue toothh te vinden???

ik heb niks geinstalleerd.
xp deed dat zelf.

xp deed dat zelf.

Er is op die hele computer kennelijk zoals afgeleverd niets van BT software te vinden, vandaar vermoedelijk dat de BT muis install voor geen meter lukt. Op mijn eigen computer zie ik van XP pro uit in app. beheer wel BT apparaten staan. Ik hou sowieso al niet van dat eigenzinnige geklooi van in dit geval Acer met al hun eigen smaakmakers, ik heb liever puur Win XP en voor de rest zorg ik liever zelf.

Ik had je de link naar de BT software al gegeven :p

xp deed dat zelf.
(puppie)

Dat zou je ook verwachten of van Acer zelf dat ze de softeware hebben geïnstalleerd als er zo'n knoppie op zit. Ik heb die software gedownload en geïnstalleerd maar instal doet pas wat als de software is geupdate!!!?? ( dan *** je toch ook niet meer, moelijk doen als het makkelijk kan, maar ze geven niet de link)

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3100_5100_5110.html

dus als je deze installeerd,vragen ze of je wilt update-te?

lijkt als maar gekker te worden:confused:

suc6[/QUOT

Precies, maar op de site van logitech krijg je bij de update van de BT mouse de laatste update erbij van Widcomm en dat is dezelfde software als door jou aangereikt. Ik vraag me af of die BT knop aan de voorzijde soms fake is ware het niet dat ik dat blauwe lampje heb zien branden, nu niet meer, zou ik het hebben gedroomd???

Als ik die Widcomm software heb geïnstalleerd an krijg ik alleen een blauwrood pictogrammetje in de taskbar en een pictogram op de desktop. Bij rechtsklikken gebeurt er helemaal niets terwijl ik voorheen een hele rits van locaties kreeg te zien. Logitech blijft maar zeggen dat ik de minimuis op een usb poort moet aansluiten, heeft er iemand een gun voor me???

Ik begin er langzaam maar zeker achter te komen. Die BT knop van de Acer Aspire 1502 WLMi heeft alleen de software van XP nodig. Namelijke als ik dus geen bijgeleverde software installeer, maar een USB dongle dan installeert die zich zelf en dan wordt via die software de muis gewoon gevonden!!. De BT knop op de computer is niets meer of minder dan een ingebouwde dongle alleen vindt die zijn software niet meer, vermoedelijk door overschrijving van de bijgeleverde software en moet ie worden gereset! Alleen weet ik niet hoe. Ik dacht dat ik me verbeeld had dat het lampje blauw brandde in het begin maar dat is gewoon zo en Puppie heeft waarschijnlijk geen software geïnstalleerd zodat bij hem die BT knop het nog gewoon doet. Vraag wie weet hoe ik de WP software voor BT weer normaal kan laten functioneren????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan