blueray via pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike180

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
hallo allemaal

ik twijfel heel erg om een blue-ray brander voor in me pc te kopen.
aangezien je nu een brander van lg kan kopen voor 179 euro is het wel aantrekkenlijk.
ik wil dan ook graag via mijn pc blue-ray kijken op mijn tv,ik weet alleen niet of dit slim is.
ik heb een full hd tv en een 8800gt videokaart.
nou wil ik graag weten welke kabel ik nodig heb en hoe het zit met geluid.
als ik het goed begrepen heb moet ik een kabel hebben van dvi naar hdmi,heb alleen een meter of 15 a 20 nodig (weet niet of dit bestaat).ook las ik dat deze kabel geen geluid doorgeeft en zou niet weten hoe ik dat moet doen.
is het misschien beter om een aparte blue-ray speler te kopen ?

hoop dat iemand mij een beetje beter uit kan leggen hoe of wat ik moet kopen.

alvast bedankt :thumb:

DVI en HDMI verschillen niet zo veel als men denkt. Afgezien van een andere aansluiting gebruiken ze hetzelfde encodeer schema. Hierdoor zijn ze uitwisselbaar zonder converter of decoder. DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal.
Bij kabels vanaf 10 meter is het aan te raden een hdmi versterker erbij te kopen.

Check dit even.

Grtz.

hallo allemaal

ik twijfel heel erg om een blue-ray brander voor in me pc te kopen.
aangezien je nu een brander van lg kan kopen voor 179 euro is het wel aantrekkenlijk.
ik wil dan ook graag via mijn pc blue-ray kijken op mijn tv,ik weet alleen niet of dit slim is.
ik heb een full hd tv en een 8800gt videokaart.
nou wil ik graag weten welke kabel ik nodig heb en hoe het zit met geluid.
als ik het goed begrepen heb moet ik een kabel hebben van dvi naar hdmi,heb alleen een meter of 15 a 20 nodig (weet niet of dit bestaat).ook las ik dat deze kabel geen geluid doorgeeft en zou niet weten hoe ik dat moet doen.
is het misschien beter om een aparte blue-ray speler te kopen ?

hoop dat iemand mij een beetje beter uit kan leggen hoe of wat ik moet kopen.

alvast bedankt :thumb:
Heb je het al aan de praat via een lange HDMI kabel. ik wil het ook zo gaan doen.
Wat zijn jou ervaringen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan