Bluescreen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Hoi,

Ik heb nu iedere dag als ik de computer opstart dat hij niet doorstart omdat er bluescreens verschijnen.
Niet 1 keer, nee, soms wel 3 a 4 keer.
Zelfs als hij wel doorstart en vraagt of hij herstel moet doen omdat hij plotseling is afgesloten, dan komt er daarna weer een bluescreen.
Dit heeft hij overigens alleen 's morgens bij het opstarten, als hij eenmaal draait dan doet hij het goed.
Vanmorgen heeft het bijvoorbeeld wel 3 kwartier geduurd voordat hij goed doorstartte. Daarna geen enkel probleem meer.

Nu heb ik geprobeerd om van dit probleem af te komen door Windows Vista opnieuw te installeren afgelopen weekend, maar dat heeft dus niet geholpen; het lijkt erop dat het nog iets erger is geworden.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen , of wat ik kan doen om dit te verhelpen?

De codes die verschijnen bij de bluescreen zijn bijna niet te lezen, of te snel weg, en ik vraag me af of het wel steeds dezelfde codes zijn?

groet, America

Via F8 opstarten, kun je kiezen dat hij niet opnieuw opstart bij een systeemfout,...........doen.;)

Ok, heb ik gedaan, maar hij start nu gewoon goed op.
Dan moet ik waarschijnlijk wachten tot morgen :)

Gegeven dat je het probleem altijd/vooral hebt als de computer "koud" wordt opgestart, zou ik een probleem met de voeding vermoeden.
Mijn suggestie zou zijn: Leen bij iemand een voeding van dezelfde of (liever nog) een hoger wattage dan je huidige voeding én van een A-merk (Antec, BeQuiet, Coolermaster, Corsair, OCZ, ThermalTake, Zalman) en kijk of het probleem terugkomt. Als lenen niet (goed) lukt, zou je misschien een deal kunnen sluiten met de lokale pc-leverancier voor een dergelijke A-merk voeding, dat je die kunt terugbrengen als inbouw/gebruik ervan het probleem niet verhelpt.

Tijs.

Ik heb nog geen actie ondernomen betreffende de voeding.
Sowieso is dat iets dat ik niet zelf kan doen, dus dat zou betekenen dat de computer weggebracht moet worden, en dan is er nog de vraag of het wel aan de voeding ligt?
Ik kon nu iig de computer nog even niet missen, wellicht binnenkort.

Het opstartprobleem is er nog wel, hoewel het iedere dag verschilt.
De ene dag een blauw scherm , met heeel weinig tekst erin, de andere dag een heel zwart scherm..........

gr.America

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan