Bluescreen BUGCODE_USB_DRIVER usbhub.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

iSteel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Beste Helpmij'ers,

Ik word al een tijdje geplaagd door dezelfde BSoD. Heb al veel gezocht naar oplossingen etc, maar hij blijft terugkomen. Het is nu weer een week of 3 geleden dat ik deze BSoD voor het laatst had...

Bij deze wat aanvullende info:BSoD.PNG
En voor de geïnteresseerde de minidump: BSoD MiniDump
En als bijlage voor wie de link niet werkt: Bekijk bijlage MiniDump.rar

Iemand die wat meer info kan halen uit het bovenstaande? (ik dacht zelf dat het mijn Logitech MX518 was (muis) driver reinstall gedaan+nieuwste, maar dit is het in ieder geval niet. Aangezien dat het enige is dat is aangesloten met usb.

Alvast bedankt!

iSteel

Laatst bewerkt:
Geen zin om mij daar in te schrijven dus kan het niet openen.

Wat hangt er aan die USB poort?

Inschrijven waarvoor?

EDIT: Rechtsboven in de hoek staat toch een download optie van de dump? Of begrijp ik u verkeerd

Laatst bewerkt:
Ok, dit is de officiele (Engelstalige) beschrijving van je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560407(v=vs.85).aspx

Zoals je ziet, heb je daar door de vele mogelijkheden niet direct veel aan. Natuurlijk is het altijd verstandig om bij een BSoD vooraf de gegeven standaard acties uit te voeren.

Omdat ik per definitie in & uit principe doorgaans niet ingelogd ben, kan ik niet de plaatjes &/of logs bekijken, voor zover ik dat wil. Dat doe ik dus hierna, met mogelijk een aanvulling op deze reactie tot gevolg.

Je hebt echter wel de bestandsnaam dat verantwoordelijk word geacht voor de BSoD aan het eind van je onderwerptitel gezet, usbhub.sys. Dat is niet je muis, maar zijn de usbpoorten in de computer.

Dat staat in Apparaatbeheer onder USB-controllers. Herinstalleer daar de stuurprogramma's van, of verwijder ze allemaal & herstart de computer, laat Windows die opnieuw installeren & herstart nog een keer.

P.S: Ok, parameter 3 is dus B hex, dus 11 dec, & die staat er weer net niet bij...

Laatst bewerkt:
Hoe weet ik zeker als ik de stuurprogramma's van de usb controllers verwijder, dat windows na het herstarten ze nog kan herkennen en automatisch kan installeren?

Doe nu maar dat wat de experts hier zeggen dan komt het allemaal goed.
Je moet wel een beetje vertrouwen hebben anders wordt je probleem nooit opgelost.

Die vraag was niet op die manier bedoelt Mik, Ik heb namelijk het idee dat de automatisch scanner van Windows bij mij nog nooit succes heeft gehad in het zoeken naar drivers. Kan liggen aan het feit dat het een BTO laptop is en daardoor niet kan zoeken naar drivers van de grote fabrikanten. Uiteraard volg ik het advies op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan