bluescreen en laptop erg warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

raccie

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
nu kreeg ik net 2x een blauw scherm en de laptop was erg warm
dit stond er:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: FFFFFA83B628EE08
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF80003218557
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\070311-18626-01.dmp
C:\Users\luckybinky\AppData\Local\Temp\WER-40419-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

weet iemand wat dit kan zijn?

Upload (ingepakt als .rar of .zip bestand) C:\Windows\Minidump\070311-18626-01.dmp
Wellicht is daar wat specifieks uit te halen.

Overigens is de algemene informatie over BCCode a: hier

Verder lijkt het erop dat je nog geen enkel Service Pack hebt geïnstalleerd. Die zal je nu zo onderhand wel zijn aangeboden via Windows Updates. Ga die eerst maar even installeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Upload (ingepakt als .rar of .zip bestand) C:\Windows\Minidump\070311-18626-01.dmp
Wellicht is daar wat specifieks uit te halen.

ik installeer altijd netjes de updates die die aangeeft dus snap niet waarom k nog geen servicepack heb geinstalleerd in de tussentijd.

en hoe bedoelt u uploaden? moet ik dat bestand ergens uploaden en hier de link neerzetten?
ben nog al blonT qua zulke dingen :o:o

Service pack 1 voor Windows 7: hier.
windows6.1-KB976932-X86.exe voor Windows 7 32-bits (wat jij lijkt te hebben, wellicht) en
windows6.1-KB976932-X64.exe voor Windows 7 64-bits

Instructies gebruik forum (incl. uploaden): hier

Tijs.

servicepack 1 ben ik in de tussentijd al aan het installeren. en ik moet die file hier uploaden waar hij die foutmelding van gaf?

Alhoewel ik hoop dat met de installatie van SP1 het probleem verholpen is zou je het .DMP bestand zoals in mijn eerste reactie genoemd kunnen inpakken in een .zip of .rar bestand en uploaden. Wellicht kunnen we daar nog wat vinden m.b.t. een driver die niet is bijgewerkt of zo.

Overigens is het ook niet uit te sluiten dat de laptop te warm wordt (waar je naar hintte in je eerste posting). Stroom eraf, batterij eruit, laptop openmaken en alle stof verwijderen (incl. stof in heatpipes en ventilatoren [ventilatoren wel blokkeren met een potlood als je het gaat schoonblazen]).

Tijs.

nou ik heb servicepack 1 geinstalleerd in de tussentijd, krijg nu dagelijks nieuwe updates?
maar het blauwe scherm is niet meer terug gekomen
en over die .dmp file die kan ik nergens terugvinden in me systeem.
dus we zullen zien hoe lang hij het vol gaat houden
thnx iig voor de hulp :)

Heb je je laptop vaak op schoot? Of staat hij wel eens te draaien in een stoffige omgeving? Beginnen je ventilatoren bij de minste inspanning als een gek te draaien? Zoek dan eens een technische handleiding op, schroef hem open en maak je ventilatoren en koelribben schoon, hielp bij mij geweldig goed. Had ook last van een te warme laptop en blauwe schermen.

Succes!

Wat je nog wel in de gaten moet blijven houden is of de laptop nog steeds erg warm wordt.
Natuurlijk hoort hier ook de vraag bij of die eerder niet zo warm werd.

Indien ja, dan nog eens kijken naar mijn schoonmaak instructies van mijn vorige posting. Indien de laptop nog garantie heeft, wel even bellen met de helpdesk van de leverancier of je de laptop mag schoonmaken/schoonblazen zonder de garantie te schaden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan