BlueScreen error

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees de grote

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
196
Hoi,

af en toe krijg ik een bluescreen. Eerst niet zo irritant maar ik wil het liever wel opgelost hebben.

Als ik op mijn bureaublad zit komt de bluescreen, het gebeurt niet onder games enzo. Ik heb windows vista, deze heb ik gedownload maar ik heb een legale serial ervoor dus ik heb alle updates.

Als ik op solve problem bij vista popup (waar de error ook in staat). Dan is ie ff bezig maar doet verder niets.

Code:
Problem signature:
  Problem Event Name:	BlueScreen
  OS Version:	6.0.6001.2.1.0.768.2
  Locale ID:	1043

Additional information about the problem:
  BCCode:	a
  BCP1:	0000000000000000
  BCP2:	0000000000000002
  BCP3:	0000000000000001
  BCP4:	FFFFF80001E31919
  OS Version:	6_0_6001
  Service Pack:	1_0
  Product:	768_1

Files that help describe the problem:
  C:\Windows\Minidump\Mini053109-01.dmp
  C:\Users\Kevin\AppData\Local\Temp\WER-30061-0.sysdata.xml
  C:\Users\Kevin\AppData\Local\Temp\WERA063.tmp.version.txt

Read our privacy statement:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0409
 
Dit kan 1001 oorzaken hebben, beginnend bij defecte hardware (bijv. geheugen) via een foutieve driver, naar virussen en spyware.

Om maar ergens te beginnen:
apparaatbeheer vertoont geen 'gekke' dingen? (Uitroeptekens / cirkels met kruizen erin)

De belangrijkste vraag is echter: toen dit euvel zich ging voordoen, wat was er zeer kort daaraan voorafgaand aan je machine veranderd? (Hardwarematig en / of softwarematig)

Met 'veranderd' bedoel ik ook een update van het een of ander.
Vind het antwoord op deze vraag en je weet waar je de oorzaak moet zoeken.

Daar het niet tijdens gamen gebeurt, is je probleem eigenlijk vrij bijzonder. Meestal ontstaan BSOD's tijdens het gebruik van de computer (tijdens het opstarten van Windows en / of het draaien van applicaties) en wat minder als de pc 'idle' op het bureaublad staat.
 
Laatst bewerkt:
tja, het begon toen ik opnieuw vista erop zette die ik gedownload had. Meestal gebeurt het ook als ik hem afsluit :p geen vreemde tekens enzo bij apparaatbeheer.

Wel ff rekening houden met dat vista gedownload was... daar ligt het volgensmij aan, dus misschien is dat niet te verhelpen (tenzij een andere versie)
 
heb je die van pliek ofzo?

Die heb ik namelijk ook en ik krijg ook telkens blue screen....
 
ik heb geen idee wat je bedoeld met pliek, ik heb hem van nieuwsgroepe gedwonload... weet neit wat voor een het is.

Pliek is gewoon een persoon/groep die de versie uitgebracht heeft dacht ik zo...

Ja, misschien eens even een andere versie probereren en als het probleem dan nog optreed na alle updates geinstalleerd te hebben, meld je hier dan nog eens ;)

(Of probeer het eens met W7, het is nog wel een bèta maar deze zou al zo goed als perfect werken heb ik gehoord, sneller enz. :thumb:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan