*BlueScreen Error*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toeran

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo iedereen !

Ik weet niet of ik in het juiste plaats zit dus als ik fout zit sorry

Ik gebruik een laptop en er is Vista XP geinstalleerd erop maar ik speel een spel en als ik alt+tab doe of iets verander aan de pc krijg ik de bluescreen error. Wordt me screem blauw van achtergrond en krijg ik errors en wordt me pc opnieuw gestard.

Ik heb paar dingen geprobeerd zoals updates uitschakelen , opnieuw starten van pc uitschakelen en fout controle gedaan op partitie C (enige wat ik heb is ook C) maar nog steeds krijg ik die error helaas

(er is niks mee met het spel+ gebeurt ook bij andere games die ik speel)

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem want ik begrijp niet zo goed van pc :$

Bijlagen

• something_blue.jpg
    something_blue.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 30
Ik heb je vraag in de XP sectie laten zetten, omdat ik meende uit je schermafdruk te kunnen halen dat het Windows XP betreft.

Ik heb een vraagje ook alvast: Je hebt een XP die normaal op de pc is geïnstalleerd bij de uitlevering van je pc, neem ik aan? Als dat niet het geval is, is dit een normale versie van Windows of zo'n gedownloade "gamer-versie" van Windows XP?

Ok, m.b.t. je fout: Gegeven dat je het probleem hebt terwijl XP gewoon is opgestart én terwijl je een of andere actie doet (bijv. die Alt-Tab toetscombinatie) krijg ik het idee dat het misschien om een software of driver-probleem gaat.

Wat je even kunt doen is het inlezen van het crashdump-bestand; mogelijk geeft dat wat informatie.

Kijk in de map submap MiniDump onder je Windows map of je daar bestanden tegenkomt. Bij een normaal geïnstalleerde versie van XP op de C: schijf zou dat dus zijn: C:\Windows\Minidump
De crashdump bestanden staan daar. Die kun je dan weer inlezen en analyzeren met Debugging tools for Windows. Installeer dus die Debugging Tools for Windows.

Dus (na installatie Debugging Tools for Windows):
1. Start -> Programma's -> Debugging Tools for Windows (x86) -> WinDbg
2. File -> Open Crashdump
Blader naar het .dmp of .hdmp bestand (in de MiniDump map waar ik het hierboven overhad) en klik op Open.
3. Invullen (of knippen en plakken) op de WinDbg prompt (incl. de '.' aan het begin) en dan de Enter-toets indrukken:
.sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
4. Invullen op de WinDbg prompt (incl. het uitroepteken aan het begin): !analyze -v
5. Probeer de uitvoer van 4. te interpreteren. Gebruik Google etc.
Ook kun je informatie vinden hier, vooral vanaf "Het dumpbestand controleren".
Eventueel kun je die uitvoer van 4 ook kopiëren naar het klembord en dan plakken in je volgende posting als je er niet (helemaal) uitkomt.

Algemene opmerking: De "Workspace vragen" vanuit WinDbg mogen met Nee beantwoord worden.

Succes,

Tijs.

Ik heb wat anders gedaan en is gelukt ±P

Ik ging de PC opnieuw starten en drukte steeds op F8 en ging ik ergens wat uitschakelen had ik gevonden via google (bluescreen uitzetten getypt op google)

:D:D ik ben superblij nu :P

Dank u wel voor u hulp :)

Graag gedaan! :)

Je moet nog even aangeven dat je probleem is opgelost: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Owwww neeee het gebeurt weer :(((

Normaal als ik alt+tab deed ging die gelijk komen maar vanochtend niet :S ik dacht dat het opgelost was :X:X maar nu gebeurt het weer :(((

Doe dan wat ik in mijn eerste antwoord heb gezet. Zet tevens de vraag op "Vraag is niet opgelost".

Tijs.

Ga maar uit van Windows Vista SP1 RTM symbols

PS: Als het goed is hoef je zelf géén Symbols te downloaden. Dat zou nl. automatisch geregeld moeten zijn door de .sympath aanroep in WinDbg (zie mijn eerste posting).

Als je echt Vista gebruikt en níet Windows XP: Vergeet niet om in de programmagroep "Debugging Tools For Windows" te rechtsklikken op WinDbg snelkoppeling en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Doe je dat niet dan kun je (o.a.) niet in die \Windows\MiniDump map terecht om het crashbestand te laden.

Succes,

Tijs.

Ik vind het echt moeilijk...

Ik heb de programma geinstalleerd maar ik zie niks van of over die programma het was geinstaleerd op C:WINDOWS:DEBUG... Daar zit een map maar is leeg :S

Doe eens het volgende:

Als je Windows XP hebt: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k dir /s /a %systemdrive%\*.*dmp

Als je Vista hebt: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe /k dir /s /a %systemdrive%\*.*dmp
rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

Je zou dan alle .DMP, .HDMP etc. crash-bestanden moeten kunnen vinden (dit duurt een behoorlijke tijd, heb dus geduld. Je harddisk zal activiteit weergeven zolang er gezocht wordt).

Natuurlijk ga ik ervan uit dat:
1. Je niet zo'n gamer-versie van XP of Vista gebruikt die géén crashdumps bij een BSOD wegschrijven.
2. Je niet ondertussen programma's als CCleaner hebt gebruikt, die met de standaardinstellingen alle crashdump-bestanden verwijdert.
3. Je Windows map zich op de C: schijf bevindt. Als je een zgn. dual-boot pc hebt met (bijv.) zowel Vista als XP erop, dan kan het zijn dat je op een andere schijf dan C: moet kijken.

Succes,

Tijs.

Jammer, dan zul je wat mij betreft moeten uitwijken naar een pc-reparateur of een vriend ernaar laten kijken die wat meer ervaring heeft met computers en het oplossen van problemen ermee.

Tijs.

Graag gedaan! :)

Eventueel verwijs je die technische persoon even naar deze discussiedraad als hij/zij even geen direct idee heeft hoe het probleem onderzocht kan worden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan