Bluescreen gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phineas

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
hallo,

heb net een bluescreen gehad, ik heb het programma: Bluescreenview. Maar weet niet wat ik nou hier moet posten. Om te weten waar het aan ligt. Kan Iemand Mij helpen

Alvast bedankt,

phineas

Laatst bewerkt:
Fout 1: afd.sys afd.sys+39b3 0x8b184000 0x8b1de000 0x0005a000 0x4db4d9d8 25-4-2011 4:18:00 Besturingssysteem Microsoft® Windows® Ancillary Function Driver for WinSock 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\drivers\afd.sys

Fout 2: ntkrnlpa.exe ntkrnlpa.exe+31684cd0 0x83037000 0x83449000 0x00412000 0x4e02a389 23-6-2011 4:23:05 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 6.1.7601.17640 (win7sp1_gdr.110622-1506) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\ntkrnlpa.exe

Heb je recent updates binnengekregen? Een andere firewall of virusscanner geïnstalleerd? Kortom, wanneer of na wat is het probleem begonnen?
Probeer allereerst een systeemherstelpunt terug te zetten evt. in de veilige modus. Kijk of je het probleem ook hebt als je in de veilige modus opstart (meestal F8 trommelen tijdens de boot).

1. ja, een update: Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.111.775.0)

Installatiedatum: ‎26-‎8-‎2011 12:32

Installatiestatus: voltooid

Type update: belangrijk

2. norman geinstalleerd, dat was 15 - 4 - 2011

3. het is begonnen begin dit jaar ongeveer.

4. hoezo een andere firewall?

Maar, ik zit niet met een probleem. Het is een bluescreen dat ik heb gehad, een paar keer

Ja dat bluescreen krijg je omdat e.o.a. andere driver (in dit geval je winsockdriver) wss corrupt/beschadigd is. Aangezien deze driver met het TCP/IP protocol (uitleg) te maken heeft en je firewall en antivirussoftware daar ook aan gerelateerd zijn moet je het wss in die hoek zoeken.
Maar, ik zit niet met een probleem
Deze zin begrijp ik niet goed want een BlueScreen geeft wel degelijk aan dat je een probleem hebt.
Heb je al in de veilige modus opgestart zoals voorgesteld in #5?

Laatst bewerkt:
Snap het, maar wat moet ik dan doen als ik mijn pc in veilige modus opstart?

Als je het bluescreen steeds bij opstarten hebt en in de veilige modus niet dan kun je de boosdoener vrij snel achterhalen.
In de veilige modus worden alleen de noodzakelijke opstartbestanden en services geladen die nodig zijn om Windows stabiel te laten draaien. Dus er worden geen softwarematige programma's mee opgestart zoals firewall, antivirussoftware, evt. grafische kaart, netwerkkaart e.d.
Als er dan geen problemen zijn is het vrij makkelijk om de oorzaak te vinden.
Je zou bij msconfig b.v. alle opstartprogramma's kunnen uitschakelen en ze dan 1 voor 1 (na telkens een herstart) weer kunnen inschakelen tot dat je de boosdoener gevonden hebt.

ik heb bij het opstarten geen bluescreen, soms krijg ik die gewoon. Maar ga eens proberen....

Oh, je krijgt hem gewoon onder het pcgebruik? Dan moet je jezelf afvragen wat je specifiek op dat moment aan 't doen bent of welk programma je op dat moment gebruikt o.i.d.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag, wanneer gebeurt 't precies? Als je wat aan 't doen bent of maakt dat niet uit?

Ik heb het 1 keer gezien, al die andere keren was ik weg. Soms gebeurd het als ik meerdere dingen heb openstaan bv: utorrent, firefox, dc++, door bestanden aan het bladeren ben. Dat zijn echt de programma' s waardoor het kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan