Bluescreen geheugendump

• Onderwerp starter Onderwerp starter JerX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JerX

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo helpers,

sinds gisteren krijgen mijn ouders een bluescreen zodra ze een programma open. Het gekke is dat hij dat niet bij elk programma doet. Bijvoorbeeld bij Nero krijg je gelijk een bluescreen.

Die bluescreen gaat dus over een foute geheugendump met wat tips erbij. Heb ze tot nu toe uitgevoerd met enigzins succes. (Veilige modus, virusscannen, schijfopruiming, defragmenteren. BIOS update ga maar door.)

Helaas heeft niet gewerkt ze hadden ook geen Herstelpunt. (Want uitgeschakeld stond:mad:)
Het gaat om windows XP pro. met SP2 en geupdate.

Als je nog vragen of antwoorden heb hoor ik het graag.

Jerx

Eerste wat je moet doen is kijken in Logboeken.
Doe dat op deze manier: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk in de sectie Toepassing en Systeem naar Fouten en Waarschuwingen.
Maak een schermafdruk ([Alt][PrtScn]) van de foutmeldingen die je in Logboeken aantreft. Plak die in je fav. grafische programma, bijv. Paint (Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe), en sla het op als JPEG bestand. Doe het als bijlage bij een volgende posting.

Kijk ook na wat Apparaatbeheer zegt, vooral apparaten die uitgeschakeld staan (dus met een rood kruis ervoor) of een probleem hebben (met een geel uitroepteken ervoor).
Apparaatbeheer starten met: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zou je toch willen adviseren om hier de gehele foutmelding te plaatsen.

hier wat info van de logboeken:

Fout:
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Neem contact op met Microsoft Productondersteuning om dit te melden.

Waarschuwing:
Windows heeft het register van gebruiker KOOIJ\user opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

De fouten en waarschuwing zijn allemaal hetzelfde en toevallig vanaf dag 1 dat hij begon te crashen. Dus nu kleine info van de bluescreen

Bluescreen:
Technische informatie:
**STOP: 0x0000008E (0x000000050, 0xF84639c7, 0x00000000)

sptd.sys - Adress F84639C7 base at F844D000, datestamp 4512852d

Dat was het dan... Hoop dat we hiermee verder komen.

Ik zie spdt.sys staan. Is op die computer Daemon Tools geïnstalleerd?

Indien ja, verwijderen...

We horen het wel.

Tijs.

Ik heb gekeken maar kon hem niet vinden...

Prima, had me ook verbaasd als je ouders die software hadden gehad (wordt soms door gamers gebruikt).

Vlgs. dit artikel zou het zinvol kunnen zijn om XP te upgraden met het laatste service pack (dat is Service Pack 2). Hebben je ouders dat Service pack (al) op hun computer?

SP2 NL kan gedownload worden: hier

Tijs.

Misschien dit; http://support.microsoft.com/kb/315335
Een of meer van de RAM-modules (Random Access Memory) in de computer zijn defect.
De RAM-configuratie is niet compatibel met Windows XP.
gaat wel over Windows XP tijdens setup, maar je kan het proberen.

Pc opengeschroeft eerste wat ik tegen kwam was Stof... Dus stofzuiger erin weg die handel. Toen de geheugen getest. Toen geheugen testen door programma's te testen gek genoeg geen bluescreen :O Dus toen allebei erin gedaan en toen ook geen bluescreen.

Stof blijft dus je grootste vijand ;) Bedankt voor jullie hulp.

Jerx:love:

Opgelost dus, mooi zo :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan