bluescreen met een mij onbekende melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
ik was zonet van plan mijn pc af te sluiten, dus begon ik met het sluiten van de nog openstaande toepassingen, namelijk paint, word, outlook, vpnclient, smartftp, msn, & wat internetexplorers, na het afsluiten van deze toepassingen kreeg ik een bluescreen met daarop volgende "technische informatie":

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x00000000, 0xF8988A64, 0xF8988760)

en bij het terug opstarten kreeg ik volgend rapport:

foutmelding.jpg

de pc waarover ik het heb is een laptop, IBM Thinkpad R51 1831 HG1, met centrino processor & 512 RAM, het besturingssysteem is win xp pro SP2,
internetverbinding is wireless,
beveiliging bestaat uit mcAfee enterprise 7.0 deluxe & kerio personal firewall

zo, ik denk dat dit het ongeveer is qua gegevens die ik kan geven, iemand een idee, ik maak mij namelijk zorgen, ik zit nu in de examens, en mijn laptop bevat al mijn leerstof (intussen wel al backup genomen op externe hd, maar zonder laptop kan ik moeilijk naar school)?

Microsoft geeft niet echt een oorzaak aan voor dit probleem.
Wel lees ik op internet zaken over verkeerde logitech of creative drivers, maar dat zal bij wel niet de oorzaak zijn.

Meestal krijg je foutschermen door conflicterende hardware of drivers.
Ook kan het geheugen blauwe schermen geven wanneer deze kapot gaat.

Als ik jou was zou ik nog even afwachten of je nog meer foutmeldingen krijgt, het kan ook gewoon even een storing zijn geweest en met een beetje geluk zie je de foutmelding nooit weer terug.

laat ons hopen, bedankt allesinds

anyway, ik denk persoonlijk niet dat het aan het geheugen ligt, die laptop is nog maar 9 maanden oud

In dat geval, mocht de notebook regelmatig blauwe schermen blijven geven zou ik zo snel mogelijk teruggaan naar de winkel in verband met de garantie.

niet tijdens mijn examens allesinds, dus daar moen k zeker nog een maand mee wachten

enfin soit, k hem al een nieuw 2,5 inch hd klaarliggen voor na d examens gewoon ouw der uit, nieuw der in, alles herinstallen
met bikke sjans gaat het dan opgelost zijn
of niet?

Geplaatst door gast0512

met bikke sjans gaat het dan opgelost zijn
of niet?
Sorry, ik woon een beetje te ver van je vandaan om dat te kunnen begrijpen ben ik bang. :D
Maar of de storing aan je harde schijf ligt zou ik niet weten.
De garantie vervalt toch niet wanneer je deze verwisselt?

thehe, sorry voor mijn dialect
er stond dus: "met wat geluk is het dan opgelost"

ik heb er eerlijkgezegd geen idee van, ik heb 3 jaar garantie, en die vervalt indien je er zelf begint aan te sleutelen (wat redelijk normaal is) maar door een verkeerde levering in het begin, een 4200rpm hd ipv een 5400rpm, heb ik hem al moeten openmaken op het moment dat ik mijn nieuwe hd kreeg van de leverancier (gratis, en de ouwe mocht ik houden :p :p ).

besides, stel dat het puur een softwarematig probleem is (wat ik dus niet weet) zal het allesinds wel opgelost zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan