Bluescreen tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

harriej

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Beste,

Een vriend van mij vroeg of ik eens naar zijn laptop kon kijken. De laptop heeft het volgende probleem:
Hij geeft bij opstarten de volgende foutmelding aan:

no bootable device insert boot disk and press any key

Ik zelf heb geen vista cd dus heb ik mijn windows xp cd gebruikt voor een nieuwe installatie of reparatie of wat ook maar mogelijk is.
Maar als ik de installatie start, geeft hij op een gegeven moment een bluescreen error aan. De volgende code staat in die foutmelding:

STOP: 0x0000007B

Ik heb al het een en ander gelezen om dit op te lossen maar zulke dingen als SATA uitschakelen enzo in de BIOS lukte niet omdat ik die optie nergens kon vinden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Gaat niet zo maar met een XP cd en in de bios staat niets zoals ide, enhanced modus of compatible?

Gaat niet zo maar met een XP cd en in de bios staat niets zoals ide, enhanced modus of compatible?

Bedankt voor je bericht, nee kon die opties niet vinden. Het is ook een redelijk oude BIOS zo te zien. Wat voor cd heb ik nodig dan?

Je zult de SATA drivers aan je XP moeten toevoegen. Dit kan door , als de installatie dat aangeeft, op F6 drukken en via Floppy de drivers laden. In het geval de laptop geen floppy meer heeft kun je de drivers aan de installatie CD toevoegen met het programma nLite.

Bedankt voor de reacties! Ik heb dat nu gedaan maar tijdens de installatie als ik met de partities bezig wil staat er:

Unknown Disk
(There is no disk in this drive)

Ik kan ENTER voor istalleren, D voor delete partition en F3 om te Quitten.
Betekend dit gewoon dat de harde schijf naar de ***** is en ik er een nieuwe harde schijf in moet zetten?

CD gemaakt met SATA drivers en dan opnieuw de installatie uitvoeren. Hij komt op een gegeven moment dan automatisch bij deze foutmelding uit:

Unknown Disk
(There is no disk in this drive)

Ik krijg iig geen bluescreen meer nu

Laatst bewerkt:
Denkelijk toch niet goed de sata driver in de xp cd geslipstreamd, als de driver niet is geladen ziet XP de harde schijf niet.

Blijft toch vreemd dat er geen optie in de bios is om of ide modus te kiezen, of van de enhanced af of compatible.

Ik ben zowieso in de war, gaat het nu om XP of Vista? ik lees namelijk XP maar hij staat in het Vista forum.

Als het XP is moet je wel tijdens de setup (via F6) de drivers ook inladen.
Bij vista moet dat ook, maar dat kun je bij de schijfopties doen

Er staat Vista op en wil er XP opzetten omdat ik geen cd van vista heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je je sata driver via de F6 knop ingeladen tijdens de XP setup?

Werd geadviseerd aan gebrek van een floppy drive om een xp met de SATA drivers te slipstreamen, F6 werkt alleen als je een floppy drive en driver flop hebt.:cool:

Aah die heb ik even gemist, excuus.
Je zou je hdd instellingen in de bios ook kunnen aanpassen (AHCI/IDE) grote kans dat het dan wel lukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan