bluescreen wat veroorzaakt wordt door videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brubbelman

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo,

sinds dat mijn RAM 1x kapot is gegaan, en ik deze vervangen heb. begin ik ineens rare dingen te merken. met name onder het gamen gebeurt het dat mijn beeld ineens helemaal wegvalt. nu ben ik erachter gekomen dat het door de videokaart komt. alhoewel ik de nieuwste driver heb vind ik het raar dat dit nog steeds gebeurd. ook had ik de bios gereset door de batterij eruit te halen, en deze recent nog geupdate naar de nieuwste versie.

ik heb hier de foutmelding gevonden:

Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20110711-1824.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA8005B14010
BCP2: FFFFF8800F39B6E8
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Het gaat om de videokaart: Nvidia 9600GT

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Het kan uiteraard altijd zo zijn dat je videokaart kapot is, maar onlangs had ik bij iemand een soortgelijk probleem wat juist door die nieuwe driver veroorzaakt werd. Ik heb toen een oudere Nvidia driver geinstalleerd en sindsdien is het probleem opgelost

nou nee niet echt, want ik heb nog een systeemherstel gedaan na de datum voordat de update was gedaan.
ik kreeg toen nog steeds dat mn beeld wegviel, toen heb ik maar de update via de site gedaan, helemaal clean, alles verwijderd en toen pas geinstalleerd.

Doe video driver van pc,

Haal de video kaart er eens uit, steek ze er terug in, probeer mss eens een ander voedings kabeltje, (zelfde volt natuurlijk) en installeer chipset van moederbord eens op nieuw en dan driver van videokaart op nieuw MAAR, eerst de driver van de CDROM en nadien pc herstarten.

Kheb bij mijn pc's gemerkt da soms voor moederbord of beeldschermkaart of ... ik eerst de oude software (CDROM) moet installeren. Dan doe je Windows update. Je klikt paar keer zodat je weer 'up-to-date' bent. Zowizo herstarten van pc, en dan nieuwe software/update op web van je beeldschermkaart installeren.

En kijk toch ma is voor alle zekerheid hoe je DRAM geconfigureerd staat in je BIOS.

*Hoeveel MHz is je RAM geheugen ?*

Laatst bewerkt:
Ik heb het er gisteren met een vriend van me over gehad, en toen viel me iets in..
ik ben namelijk van 2 rambanken naar 3 rambanken gegaan. en hij en ik dachten hetzelfde, dat na een tijdje of de videokaart, of de 3de geheugenbank niet genoeg voeding kan krijgen, en dat de pc ervoor kiest voor het ramgeheugen en dus de videokaart zijn 3.3V niet krijgt waardoor hij uitvalt

is er enig programma wat kan checken hoeveel spanning elk onderdeel krijgt?
zoniet, ga ik na mijn vakantie mijn 3e geheugenbank eruit halen, en dan de videokaart on load zetten voor een tijd en kijken of hij nog uitvalt of niet.

800 MHz is mijn geheugen trouwens

ik heb van programma CPU-Z een txt filetje gepakt omdat daar ineens alle informatie instaat
en de andere valt me op dat de +12V maar 8V heeft?

Bijlagen

• hardware monitor.jpg
    hardware monitor.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 34
  • PC_LARS.txt
    PC_LARS.txt
    83,3 KB · Weergaven: 16
Ik heb toch liever een screeni van cpuid ... kheb geen zin om geheelder saaie zwart op witte text te gaan ontleden voor uiteindelijk maar paar parameters ;)

Maar kijkvooral naar je memory freq. Zorg dat die goed staat voor je 800MHz geheugen latjes. Timingd rn voltages niet aankomen, tenzij die helemaal fout staan.

Laatst bewerkt:
Hier heb ik alle schermen een screenie gemaakt, alleen van de memory slots #2 en #3 niet, maar die zijn hetzelfde als #1

CPU-Z.jpg

Geheugen frequentie zit goed. Staat je bios nu op default of heb je er wat in veranderd ?

Je sprak over een derde geheugen lat ? Je steekt er toch ma 2 latjes max in ? Ofwel twee, ofwel vier latjes.
Je videokaart 3.3V, waar heb je dat gezien ?

er zit 3x 2GB ram in.
bios staat op default
en de oom van een vriend van me zei dat van 3.3V maar hij zal daar wel naast hebben gezeten :P

Dual channel is volgende setup:

2 x 2GB latjes

Tripple channel is volgende setup: (Maar da heb je maar op een paar mobo's, hele duure) :D

3 x 2GB latjes

Vermoedelijk zal je probleem daar aan liggen. Wil je meer latjes steken, doe dan 4 x 2GB of 4 x 4GB of ...

Laatst bewerkt:
ok, dus ik zal dr 1 moeten uithalen, en moet ik dan nog iets aanpassen in de bios ofzo?
want ik heb al geprobeerd een keer met 2x 2gb, zelfs met 1x 2gb en ik kreeg alsnog hetzelfde probleem

ok, dag later.
heb het oude 1x 2gb PC 6400 ram eruit gehaald, en de 2x 2gb nieuwe pc 6400 erin laten zitten
nog steeds hetzelfde probleem

Ik heb dit nog eruit kunnen halen:

*** WARNING: Unable to verify timestamp for mssmbios.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for mssmbios.sys
Unable to load image dxgkrnl.sys, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for dxgkrnl.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for dxgkrnl.sys
Unable to load image nvlddmkm.sys, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for nvlddmkm.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for nvlddmkm.sys
***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.
Probably caused by : nvlddmkm.sys ( nvlddmkm+156354 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan