bluescreens op nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvl

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Ik heb de laatste tijd verschillende foutmeldingen op mijn pc:
een bluescreen van "page_fault_in_non_paged_area",
een bluescreen van IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als ik de pc opnieuw opstart krijg ik na de bluescreens een hoop windowsrapporten voorgeschoteld.

Tijdens het opstarten krijg ik de helft van de keren volgende foutmelding: Windows kan niet worden opgestart omdat volgend bestand niet gevonden kan worden of beschadigd is: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Dit is een nieuwe pc die ik zelf ineen heb gestoken en waar de problemen zich pas na een tijdje voordeden. Ik heb er perfect op kunnen gamen enzo... Ik ben er niet zeker van of dit probleem aan de software of aan de hardware ligt maar na wat googlen lijkt het mij aan het geheugen te liggen.

Bedankt

Ja na elke bluescreen herstart hij automatisch. Bij de andere foutmelding dus niet.

steek de CD-ROM van je XP / vista er opnieuw in, en doe de "probleem-oplosser"

Lang geleden dat ik die nog eens heb gezien. Dit gaat even duren eer ik hem vind.

Ik heb de cd-rom gevonden maar kan de herstel functie niet uitvoeren. Ik krijg een bericht dat er geen vaste schijven gevonden zijn en dat ik F3 moet duwen voor de pc opnieuw op te starten. Ook kan ik de pc nu helemaal niet meer opstarten. Nu krijg ik telkens de melding: NTLDR ontbreekt. Druk CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten.

Ok zal ik doen. Maar eerst moet ik al mijn RAID instellingen terug op orde krijgen. Heb load optimised default gebruikt. Bedankt! Ik laat weten of het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan