Bluescreens

Status
Niet open voor verdere reacties.

NicoNL

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Hallo,

Al een aantal maanden heb ik last van bluescreens, ze kwamen zomaar zonder dat ik eigenlijk wist waar het vandaan kwam. Ik heb er al een half jaar last van, waarbij ik een periode tussenin geen last heb gehad van de bluescreens, maar de laatste tijd heb ik ze iedere dag weer. Ik vind het jammer dat ik zo van deze forum leech, ik heb namelijk net een account aangemaakt maar ik hoop dat jullie mij alsnog willen helpen!
Beschrijving van de bluescreens: Vaak gebeurt het binnen een uur dat ik de pc heb opgestart, ze komen tijdens het gamen maar ook gewoon als ik hem op bureaublad laat staan. Er zijn maar enkele kerel geweest dat nadat ik 1 bluescreen heb gehad, dat ik er daarna nog 1 krijg(de pc staat ongeveer 6+ uur lang per dag aan, met vaak intensief gamen, denk aan spellen zoals Battlefield 3, World of Warcraft en andere grafisch intensieve games.) Máár ik heb er wel 1 iedere dag en nu wil ik er eigenlijk wel van af!
PC specs:Operating System
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X6 1100T 42 °C(op t moment gewoon browser + skype, taakbeheer geeft aan dat ik rond de 8% procent gebruik zit nu)
Thuban 45nm Technology
RAM
8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 805MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-990FXA-UD3 (Socket M2) 35 °C
Graphics
SMB2220N (1920x1080@60Hz)
AMD Radeon HD 6900 Series (Sapphire/PCPartner) (Radeon 6950)
Hard Drives
466GB Western Digital WDC WD50 00AAKX-001CA0 SATA Disk Device (SATA) 30 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB SATA CdRom Device
Audio
Logitech G930 Headset

Mijn voeding: Corsair 800 Watt gamer Series

Voor mijn muis gebruik ik ook een driver, Mouse Script Editor, het hoort bij de Sharkoon Fireglider Rush.

Het problemenrapport dat ik na een bluescreen krijg(als jullie logbestanden 011913-16442-01.dmp en sysdata.xml willen hebben dan kan ik deze evt. nog geven):
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF88002F2939F
BCP3: FFFFF88009BD0738
BCP4: FFFFF88009BCFF90
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Help mij a.u.b., ik heb nog garantie op alle hardware tot 09-12-13, garantie op werkkosten is helaas al voorbij, ik heb de pc dus in december 2011 gekocht. Hij is samengesteld door iemand van de winkel zelf en heeft de processor tot 3,7 ghz ieder overgelockt.
Als je meer informatie nodig hebt dan geef ik dat graag.
Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden zonder naar de winkel te gaan of compleet windows er nieuw op te zetten(als het geen hardware probleem is)!

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie

Succes verder

Probeer het hier eens uit te vinden. Klikje

En of hier eens rondneuzen, Engels Klikje

Mogelijk kun je de driver vinden die je moet/kunt updaten.

Laatst bewerkt:
Hallo! Bedankt, handig programma.
Er stonden 23 dumps nog op mn pc, hij heeft er 15 uitgehaald:
Dit is er 1: indicates that the page frame number (PFN) list is corrupted.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Andere rapporten zijn soortgelijk, ik kan dus blijkbaar tot de conclusie komen dat ik een verkeerde driver heb, dus ik zal hier even meer informatie over verschaffen!

Enkele filepaths die de root zijn van de bluescreens : file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
C:\Windows\system32\drivers\dxgmms1.sys
C:\Windows\system32\drivers\ntfs.sys

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn best gedaan om handmatig naar de driver te zoeken die niet klopt, maar ik heb echt geen flauw benul welke driver goed is en welke niet. Ik heb iets gelezen over Driver Verifier, maar dit programma lijkt vaak geen goed resultaat te geven, of het kan er zelfs voor zorgen dat je pc blijft crashen totdat je jouw backup er op zet. Heeft iemand ideeën hoe ik dit op een handige manier kan oplossen?

Heb je mijn eerste klikje in veilige modus geprobeerd?? Wellicht alles handmatig doorlopen bij apparaatbeheer.

Ja dat heb ik gedaan. Hij geeft aan dat DirectX Graphics MMS (dxgmms1.sys) dat daar iets mee is, maar ik heb geen idee wat ik nu dan zou moeten doen.

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart al, doublechecked en zelfs de autodetect er voor de zekerheid maar bijgepakt.
EDIT: Ik kwam trouwens een forum tegen die aangaf dat Mozilla Firefox problemen heeft met ATI videokaarten. Dus heb voor de zekerheid Firefox er ook maar af gegooid aangezien ik toch google chrome gebruik, hopen dat dit het oplost en anders zal ik dit bericht opnieuw editen om te zeggen dat ik weer een bluescreen heb gehad

Laatst bewerkt:
Ik zit nu dus al 2 dagen zonder bluescreens en normaliter heb ik er sowieso 1 per dag, dus ik begin het idee te krijgen dat het is opgelost, maar gelieve nog niet aan te passen naar opgelost tot en met 26-01-13 voor de zekerheid:)
EDIT: Al dacht ik het niet.. weer een bluescreen.

Laatst bewerkt:
Oke mooi zover, dan heb je kennelijk de goede keus gemaakt. We wachten af. :D

Toch weer een bluescreen gehad, jammer :(
Misschien dat het verstandig is als iemand handmatig mijn apparaatbeheer doorloopt, door middel van teamviewer? Ik heb er zelf een aantal keer naar gekeken, maar ik zie niets opvallends, waarschijnlijk omdat ik er niet super veel verstand van heb.

Om op jouw pc gemakkelijk alle benodigde drivers te installeren, of de bestaande drivers te updaten gebruik je DriverPack Solutions.
Lees hier over dit artikel.

overgeblevendrivers.jpgHee bedankt voor 't programma, hij heeft 16 dingen gevonden die er moesten worden geupdate. Dit gedaan, pc 2x opnieuw opgestart, nu blijven er 2 chipset updates over die hij automatisch niet wil doen, heb nu geen tijd om het manueel te doen maar iig, als ik nu ook bij apparaatbeheer kijk wordt er een onbekend apparaat gevonden bij overige apparaten op: PCI-bus 2, apparaat 0, functie 0 Hierbij zegt hij dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd met de code 28.
De waarde die hij erbij geeft:
PCI\VEN_1B6F&DEV_7023&SUBSYS_50071458&REV_01
PCI\VEN_1B6F&DEV_7023&SUBSYS_50071458
PCI\VEN_1B6F&DEV_7023&CC_0C0330
PCI\VEN_1B6F&DEV_7023&CC_0C03
Dus ik zal morgen eerst is kijken in hoeverre ik kom met de laatste 2 chipset updates en als 't dan niet is opgelost dan zal ik jullie vragen wat het is!
Hopen dat deze updates mijn bluescreens oplossen, maar aangezien er geen videokaart update tussen zat en mijn BSODs betrekking hebben tot dxgmms1.exe, kan ik denk ik al voorspellen dat mijn problemen nog niet zijn opgelost(of zit ik nu verkeerd?)
Bijlage: De chipset drivers die hij niet wil installeren.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Heb je ook alle optionele windows updates nog gechecked?
Ik hoop voor je dat het goed komt.

Zo ik heb het probleem gelukkig met de drivers kunnen oplossen, heb in apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt en vervolgens het programma de driver er opnieuw op laten zetten.
Hij geeft nu geen updates meer aan, zou het aan deze drivers hebben gelegen dan zouden mijn bluescreens dus zijn opgelost. Ik ben benieuwd!
Bedankt voor het programma! Het is sowieso al erg handig, netzo als WhoCrashed. Zeker aanraders voor anderen.
EDIT: PC opnieuw opgestart, het tegendeel blijkt, ik blijk nu 4 drivers te missen en kan die ook niet installeren, dus even op de site van gigabyte kijken dan maar.
Als ik trouwens windows hem probeer te laten updaten, dan lukt het niet. Als ik dat handmatig probeer door 'op het web' te zoeken dan zegt hij dat er geen betere stuurprogramma is en vervolgens zegt hij dat het programma niet correct is geinstalleerd en het niet correct werkt. Máár ik ga dan nu dorado's optie bekijken.
EDIT 2: Ja! Het is opgelost, bravo dorado! Nu maar hopen dat de bluescreens weg zijn en anders zal ik het snel genoeg weer melden.
Ik geef het 5 dagen de tijd en dan ga ik er van uit dat het probleem is opgelost.
Iedereen bedankt tot zo ver! Geweldige hulp!

Laatst bewerkt:
Geweldig nieuws tot zo ver!, maar laten we ff afwachten...

Helaas toch weer een aantal bluescreens gehad, ik zal morgen middag even kijken met WhoCrashed of het nog steeds dezelfde reden is.

Laat nog eens even de Update All functie functie van DriverPackSolutions. Kan zijn dat de laatst geïnstalleerd stuurprogramma een update nodig heeft om stabiel te draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan