Bluetooth blijft branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2003
goedenavond,

Ik had een vraag over mijn Bluetooth dongle.
Heb een tijdje terug me bluetooth dongle in mijn usb2.0 frontpanel aangesloten drivers geinstalleerd (zoals gewoonlijk geeft tie dan een error dat de software niet compatible is met windows logo blabla) geen probleem als error verschijnt bluetooth map uit je temp folder halen en gewoon in je programs map zetten(werkt :thumb: )

Maar nu na 4 weken wil het geval zijn dat als ik nu de dongle er in steek hij blijft branden en niet meer vrolijk knippert en dus ook niet meer wordt herkend :( .

Mobo is een Asrock s939 dual sata.

Iemand enig idee waar ik kan vinden waar staat welke drivers er voor welke poorten zijn geinstalleerd ?
Had al het 1 en ander weg geuninstalled dat ik had gevonden in systeembeheer
maar dat was het niet (bleek printer poort te zijn enz :confused:)

Als je dongle in de USB-poort zit, ga dan eens kijken in Apparaatbeheer.

Helemaal onderaan staan de USB Controllers, eerst een aantal Universal Host Controllers, dan soms één USB Apparaat voor massaopslag en dan en paar USB Hoofd HUB's. Juiste aantallen hangen uiteraard af van jouw configuratie.

Ergens een geel of rood icoontje?

Bedankt voor je reactie.

Als de dongle in de usb poort zit staat er bovenaan bluetooth USB aan gegeven.
Staat niks roods of geels bij.
Helemaal onderaan staan de USB Controllers, eerst een aantal Universal Host Controllers, dan soms één USB Apparaat voor massaopslag en dan en paar USB Hoofd HUB's. Juiste aantallen hangen uiteraard af van jouw configuratie.

Er staan er onderaan 4 stuks had die allemaal verwijderd maar resulteerde erin dat ik de printer drivers overnieuw moest installen en na overnieuw te hebben opgestart staan er gewoon weer 4 stuks.

Laatst bewerkt:
Ik krijg nu de melding als ik bluesoleil progje opstart (pan netwerk disabled) enable it.

Wat is dit nu weer als ik vragen mag.
Hij knippert nu ook af en toe en kan wel mijn telefoon zien (wel/niet) maar kan niks verzenden als ik rechtermuis send to klik dan geeft tie automatisch de melding dat bluetooth niet werkt.

Nou ben er in ieder geval achter wat een PAN netwer is maar nu rest de vraag hoe komt het dat tie dan uit staat?

En het vreemdst vindt ik dat als ik 1 van de telefoons wil koppelen in bluesoleil hij dus wel gewoon een paswoord vraagt aan mijn telefoon (voor de rest doet tie niks:( )maar als ik in configuratie klik op bluetooth dat hij dan eindigd met een error dat de bluetooth moet worden aangezet/gesloten .??:eek: ???:eek: ??

Oke ben nu zo ver dat als ik de bluetooth stick in de usb steek hij wel gaat knipperen.

Heb namelijk als ik hem in de usb steek en hij wordt herkend in syteem beheer ik de driver update en hij automatisch de goede drivers inlaad.

Maar het is nu nog wel zo dat hij niet in de lijst staat als ik op stuur naar.. klik.
Daar stond in het begin bluetooth bij maar is op mysterieuze manier verdwenen daar.

Danz zei:
Maar het is nu nog wel zo dat hij niet in de lijst staat als ik op stuur naar.. klik.
Dat laden van de juiste driver...is kennelijk niet echt goed.

Kun je in Apparaatbeheer de Bluetooth (of de betreffende USB-poort?) opzoeken, erop rechtsklikken met de muis, Eigenschappen, Stuurprogramma en dan klikken op de langwerpige knop "Stuurprogramma bijwerken".

Als je een plek weet waar de drivers staan, op de HD of op een CD-Rom, verwijs daar dan naar en druk daarna op OK.
Weet je die plaats niet, laat hem dan zelf automatisch zoeken.

Hij zal afsluiten met of: Geen betere sruurprogramma's gevonden' of: Installatie van stuurprogramma is succesvol afgerond"

Als dit ook niet helpt, zijn mijn mogelijkheden op. Misschien kan een ander beter helpen.

Het probleem is voor de helft opgelost ben er namelijk achtergekomen dat zodra ik bluesoleil driver instal de standaard bluetooth drivers worden verwijderd. (Wazig)

Dus nu gebruik ik gewoon de standaard windows driver en kan ik tenminste zenden naar de telefoon , helaas terug naar de computer sturen gaat weer niet.
Heb ook even weer een verwijzing gemaakt in de send to map naar mijn bluetoothstickie.;)

Ben er nog steeds mee bezig.
Maar kan tenminstewel naar de telefoon zenden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan