Bluetooth device niet detecteerbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Laptop: HP Elitebook 8570w

Mijn Bluetooth adapter is niet zichtbaar bij apparaatbeheer. Ik kan er dus niks mee doen. Heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, maar als ik de driver wil installeren geeft die een melding dat er geen bluetooth apparaat is gevonden.
Het gaat om een Broadcom 20702 Bluetooth 4.0 Adapter. Bijgevoegde afbeelding is een screen van Devices manager van de laptop van mijn huisgenoot, precies dezelfde laptop. Dat zou ik dus ook moeten zien. "Bluetooth Radios" staat bij mij niet in de lijst.

917HH.jpg

Ga eens naar Forum van deze site en dan naar handige software.
Zoek daar eens naar drivers.
Dan vind je wel een programma dat de nieuwste drivers download.
Precies dezelfde computer als die van een huisgenoot..... Theoretisch ja, maar praktisch hoeft dat niet zo te zijn. Bv ander geheugen, andere bluetooth device en wat nog meer mogelijk is.
Met zo'n programma worden de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Misschien zinnig om van te voren een back-up te maken. Is nooit weg.

Het punt is dus dat ik de juiste driver al had gevonden, maar de installatie niet lukte.

Ja, dat gaf je aan, maar ik probeerde duidelijk te maken dat het niet de juiste driver hoeft te zijn.
Met programma's als ik aangaf (en er zijn er meerdere) kun je alles nog eens nalopen en op de laatste stand brengen.
Na de backup kun je klungelen en zeggen niet geschoten is altijd misgeschoten.

Ik heb Drivereasy gedownload, was dit wat je bedoelde? Heb het programmaatje laten scannen en dit zijn de enige dingen die te maken hebben met bluetooth:

91dHF

Er staan overal vinkjes voor, en hij geeft geen nieuwe drivers aan voor Bluetooth apparaten

a. Kijk in de BIOS instellingen van je laptop na of Bluetooth daar evt. uitgeschakeld staat. (Of dat er sowieso wel iets gemeld wordt over Bluetooth).
b. Doe eens een schermafdruk van jouw Apparaatbeheer. Evt. apparaten met geel uitroepteken erbij moeten ook zichtbaar zijn.

Tijs.

a. Kijk in de BIOS instellingen van je laptop na of Bluetooth daar evt. uitgeschakeld staat. (Of dat er sowieso wel iets gemeld wordt over Bluetooth).

In de BIOS had ik al gekeken, de Bluetooth module staat aangevinkt.

b. Doe eens een schermafdruk van jouw Apparaatbeheer. Evt. apparaten met geel uitroepteken erbij moeten ook zichtbaar zijn.

91Oez.png

Als ik het goed gezien heb kun je Bluetooth aan en uitzetten met een knopje. Is hij wel ingeschakeld?

Tijs.

Bedoel je een knopje op mn laptop? Naar mijn idee zit nergens zo'n knopje.

Uit deze handleiding geciteerd (pagina 4, hoofdstuk 2):

Turning wireless devices on or off

You can use the wireless button or HP Connection Manager (select models only) to turn on and turn off wireless devices.
NOTE:
A computer may have a wireless button, a wireless switch, or a wireless key on the keyboard. The term wireless button is used through out this guide to refer to all types of wireless controls.
See the Getting Started guide for information on identifying the type and location of the wireless button on your computer.
To turn off wireless devices using HP Connection Manager:

Right-click the HP Connection Manager icon in the notification area, at the far right of the taskbar, and then click the power button next to the desired device.
– or –
Select
Start > All Programs > Productivity and Tools > HP Connection Manager
, and then click the power button next to the desired device.
Using HP Connection Manager (select models only)

HP Connection Manager provides a central location for managing your wireless devices, an interface for connecting to the Internet using HP Mobile Broadband, and an interface for sending and receiving SMS (text) messages. HP Connection Manager allows you to manage the following devices:

Wireless local area network (WLAN)/Wi-Fi

Wireless wide area network (WWAN)/HP Mobile Broadband

Bluetooth®
HP Connection Manager provides information and notifications on connection status, power status, SIM details, and SMS messages. Status information and notifications are provided in the notification area, at the far right of the taskbar.
To open HP Connection Manager:

Click the HP Connection Manager icon in the taskbar.
– or –
Select
Start > All Programs > Productivity and Tools > HP Connection Manager
.
For more information, see the HP Connection Manager software Help.

Dus kijk wat bij jou van toepassing is en anders via de HP Connection Manager. Sowieso zou ik in de HP Connection Manager gaan kijken wat díe allemaal ziet aan wifi/bluetooth apparatuur....

Verder kun je in deze handleiding vanaf pagina 10 kijken hoe wifi/bluetooth in te schakelen ("Wireless key"). Blijkbaar zijn er meerder layouts mogelijk, dus kijk goed welke layout op jouw apparaat van toepassing is. Laatste pagina die er over gaat is pagina 15, waarbij het inschakelen via de voorkant van de laptop gebeurt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ooh ik heb geen moment gedacht aan HP Connection Manager! Hij stond gewoon uitgeschakeld.
Ik heb hem nu weer geactiveerd in HP Connection Manager en hij werkt, windows begon ook meteen weer met het automatisch installeren van stuurprogramma's

Bedankt Tijs! En kostenzer ook bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan