Bluetooth door wand en vloer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransroos

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Ik wens onder andere films te bekijken op mijn TV via TV-out en muziek beluisteren die op mijn pc staat. Beeld en geluid worden draadloos via 2 antennes (Trust) doorgestuurd naar de TV of muziekinstallatie. Het probleem is dat de pc in een bureau staat op de 1e verdieping en de TV staat in de living op het gelijkvloers. Nu is dit vrij vervelend als je even wil pauseren of andere muziek wil beluisteren. Je kan vanaf de TV niks regelen op de PC.

Een oplossing dacht ik is het gebruik maken van een bluetooth klavier en muis om de pc vanuit de living te bedienen. De totale afstand is ongeveer 12m en er staan 2 wanden (metselwerk) en een vloer (beton) ertussen. Zal dit werken? Ik heb ergens gelezen dat bluetooth in open ruimte tot 150 m gaat.

Of zijn er andere oplossingen die hier kunnen toegepast worden? bvb twee antennes om usb apparaten draadloos door te verbinden. Ongeveer zoals de antennes om beeld en geluid door te sturen.

Bestaat er dan iets om deze afstand te overbruggen? Iets die niet al te prijzig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan