Bluetooth en Sony Ericsson T630

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Sinds gisteren de trotse bezitter van een Bluetooth kaartjje en een Sony Ericcsson T630.

Via de handleiding is het mij niet gelukt om de twee contact te laten maken.

Wie weet er een goede site die duidelijk uitlegt wat de juiste stappen zijn?

Alvast bedankt

Dutch

Bluetooth

Ziet hij je telefoon wel ?

Vraagt hij om een pincode, gewoon bij beide de zelfde 4 cijfers intikken.

Eric.

Re: Bluetooth

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Ziet hij je telefoon wel ?

Vraagt hij om een pincode, gewoon bij beide de zelfde 4 cijfers intikken.

Eric.

Na enig kl@@ien vraagt ie inderdaad om een pincode. Maar hij pakt niet 2 maal de zelfde. Er moet ergens een pincode zijn ingesteld. Heb eerst de codes gebruikt die bij mijn telefoon hoorde. En dat werkte niet. Toen de orginele pincode van mijn telefoon. Ook dat niet.
Zojuist op het idee gekomen om het met 0000 te proberen en zowaar dat deed het wel. Heb gisteravond uren zitten lezen om in de docs iets over pincodes te vinden maar helemaal niets. Maar goed het contact is er. Nu maar eens gaan kijken hoe het verder moet.

Bedankt,

Dutch

Dit zou nieuw zijn.

Twee bluetooth apparaten kunnen verbinding maken of zonder te vragen wie het is of met pincode.

Het is niet gebruikelijk dat een apparaat een vaste pincode heeft.

Je kiest gepaarde verbinding maken, en geeft een pincode in in het apparaat dat verbinding gaat zoeken.

Je krijgt dan op het apparaat dat de request van het device ziet een schermpje om de pincode te bevestigen.

Nog niet mee gemaakt dat het niet werkte.

Eric.

Re: Dit zou nieuw zijn.

Twee bluetooth apparaten kunnen verbinding maken of zonder te vragen wie het is of met pincode.

Het is niet gebruikelijk dat een apparaat een vaste pincode heeft.

Je kiest gepaarde verbinding maken, en geeft een pincode in in het apparaat dat verbinding gaat zoeken.

Je krijgt dan op het apparaat dat de request van het device ziet een schermpje om de pincode te bevestigen.

Nog niet mee gemaakt dat het niet werkte.

Eric.

Ik heb een X-Micro Bluetooth USB Dongle 2. En zoals gezegd pakte ie geen twee willekeurige (maar gelijke) gertallen.

Moet zeggen dat de manual van zowel mijn Sony Ericsson als die van de Dongle niet uitblinken door duidelijkheid.

Ga nu dus proberen mijn adressenboek uit Outlook te exporteren naar mijn telefoon.

Dutch

weet niet of het goed is.

Kreeg via een kennis :
www.plaxo.com

Is een tool om je adresboek uptodate te houden. Zag op hun site dat ze ook iets hebben om de mobile telefoon te synchroniseren.

Mogelijk werkt dat nog eenvoudiger.

Eric.

Re: weet niet of het goed is.

Kreeg via een kennis :
www.plaxo.com

Is een tool om je adresboek uptodate te houden. Zag op hun site dat ze ook iets hebben om de mobile telefoon te synchroniseren.

Mogelijk werkt dat nog eenvoudiger.

Eric.

Daar was ik net mee bezig maar dat stomme programma zegt: kan de telefoon niet detecteren. Op mijn telefoon heb ik Bluetooth aan staan...

Lastig,

Dutch

Sorry Dutch

Maar dat gaat via internet, wap of GPRS volgens mij.

Dus helaas.

Eric.

Re: Sorry Dutch

Maar dat gaat via internet, wap of GPRS volgens mij.

Dus helaas.

Eric.

Duidelijk dat ik nog maar een beginneling ben :8-0:

Dutch

Re: kijk hier eens

Ik heb daar gekeken maar als ik het goed begrijp zijn dat toepassingen via het Internet dus WAPpen of zo. Volgens de handleiding van de mobiel zou het met Bluetooth moeten gaan vandaar dat ik èn het toestel en de dongle gelijktijdig heb gekocht.

Jammer genoeg hebben Sony Ericsson en X-micro geen forum op hun site...

Maar alweer bedankt!

Dutch

Bluetooth kan moeilijk doen

Hoe het komt weet ik niet maar niet alle Bluetooth hardware wil goed samenwerken met mobiele telefoons.

Je kunt als je telefoon dat ondersteund inderdaad je adresboek overzetten.

Helaas is het een kwestie van doetie het of doetie het niet.

Je leverancier (bluetooth) zou dat moeten weten, want de mijne wist het ook. Hij zei die van MSI moet je niet nemen, maar die van Sweex.

Eric.

Re: Bluetooth kan moeilijk doen

Hoe het komt weet ik niet maar niet alle Bluetooth hardware wil goed samenwerken met mobiele telefoons.

Je kunt als je telefoon dat ondersteund inderdaad je adresboek overzetten.

Helaas is het een kwestie van doetie het of doetie het niet.

Je leverancier (bluetooth) zou dat moeten weten, want de mijne wist het ook. Hij zei die van MSI moet je niet nemen, maar die van Sweex.

Eric.

Tja... Ik heb het (waarschijnlijk) verkeerd gedaan. Mijn telefoon via Tele2 en mijn Bluetooth via Computerworld. Op het doosje van de dongle staat o.a. Tested with Bluetooth-equipped phone: Nokia, Sony Ericsson, Motorola. En De Sony Ericsson heb ik. Dus ga ik proberen contact te maken met alle twee de fabrikanten.

Ik denk dat het probleem vooral zit in de onduidelijke handleiding van de Sony Ericsson.

Dutch

Ik zou gewoon naar Computerworld gaan

Ga met je mobiel naar computerworld en zeg: "ïk krijg het niet voor elkaar, doe eens voor"

Eric.

Re: Ik zou gewoon naar Computerworld gaan

Ga met je mobiel naar computerworld en zeg: "ïk krijg het niet voor elkaar, doe eens voor"

Eric.

Dat heb ik even niet gedaan maar wel met Sony Ericsson helpdesk contact gemaakt. De helper aan de telefoon heeft het voor elkaar gekregen dat mijn telefoontje en de dongle elkaar lijken te kennen. Maar toen ik 'm vroeg hoe ik nu mijn adressen en kalender naar mijn telefoon kreeg werd ie ietwat benauwd en kon me niet echt verder helpen... Nu hoop ik dat jij dat wel kan... Mocht dat niet zo zijn dan hoop ik dat er morgen iemand anders achter de helpdesk zit.

Groetjes,

Dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan