Bluetooth gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo

Ik heb een bluetooth USB adapter van Belkin en ik heb de bijbehorende software geïnstalleerd. Nu staat het icoontje van microsoft onderin en het icoontje van Belkin. Ze verschillen in 1 opzicht van elkaar: die van belkin is rood en die van MS is wit.
Het icoontje van Belkin geeft dus aan dat er geen verbinding is, geheel in strijd met wat er in de online manual staat. Ik heb een context menuutje van 2 regels: Starten met bluetooth en Bluetooth-apparaat niet gevonden. Als ik klik op starten met bluetooth gebeurt er echter niets???

Waarom wil mijn kersverse bluetooth adapter niet starten? Al verschillende malen verwijderd en geinstalleerd, maar niets helpt.

Iemand een idee??

Robin.:love:

Je hebt wel eerst de software geinstalleerd en daarna pas je bluetooth erin gestoken?

Dat deed ik eerst, maar toen zei ie dat er geen bluetooth adapter gevonden was bij de installatie. Of ik verder wilde gaan zonder of of ik em er in wilde steken. Dus toen had ik em erin gestoken. Moet ik et proberen om de adapter eruit te houden tijdens de installatie en daarna pas erin te prikken?

Als ik overigens alle bluetooth-dingen verwijder, incl de hardware uit de hardware-lijst, vervolgens herstart, dan staat nogsteeds dat micro**** bluetooth icoontje onderin mijn scherm!:mad:

Ik heb hetzelfde met Epox software.....deed het eerst wel maar nu niet meer sinds sp2! Je krijgt echter ook geen melding nu je hem wel nodig hebt...

ik heb verschillende blue tooth adapters gebruikt maken allemaal gebruik van dezelfde software...Heb jij ook icoon met my bluetooth places??

Jup, ik heb ook een icoon met My Bluetooth Places (maar dan in het Nederlands: Mijn Bluetooth-locaties).:rolleyes:

Echter, als ik daar op klik, gebeurt er niets en krijg k een 'error-beep'.

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem als je in je eerste bericht stelde. Ik weet niet of het 'sinds' SP2 is, want ik gebruik al SP2 zo lang hij uit is en ben daarna pas bluetooth gaan gebruiken (vorige week). :confused:

Precies hij doet het gewoon niet onder sp2. Geen reactie als je aanklikt. Daardoor doet float het ook niet

C:\Documents and Settings\elbertkok\Bureaublad\addendum XPSP2_nl[1]

Installeer programma. Ga naar: Systeemeigenschappen>>hardware >> apparaat beheer>>bluetooth radios >>stuurprogramma bijwerken>>installeer van specifieke locatie>>niet zoeken ik wil zelf zoeken>> volgende>>> Daar zie je je apparaatje staan, klikken en klaar is kees. Werkte bij mij prima en is het gevolg van Sp2 kijk maar op de Sitecom site. Ben benieuwd.

bij mij gelukt en bij jou????

Ik heb gisteren mijn computer opnieuw geinstalleerd. Nu ik nog geen SP2 erop heb werkt mijn bluetooth PERFECT, ik ga vanmiddag SP2 erop zetten en eens kijken of het dan werkt. :D

Wat was die 'url' die je stuurde? die C:\Documents and Settings\.... blabla ?:confused:

Dat was de site waarop stond hoe het moest, want het ligt aan sp2, dus hij zal het weer niet doen. Ik zie dat die site niets doet als je hem hier aanklikt, maardaaronder staat precies wat je moet doen om bluetooth te laten werken. Maar een keer de hele boel erafgooien is ook wel eens lekker. Maar je zult toch bovenstaande handeling moeten verrichten.

Geplaatst door egkok
Dat was de site waarop stond hoe het moest,

EUhm... is dit een website?
C:\Documents and Settings\elbertkok\Bureaublad\addendum XPSP2_nl[1]

:rolleyes:

Vanmiddag ga ik echt proberen om SP2 en bluetooth samen te laten werken..

Nee, had gewoon gekopieerd wat er in de URL stond maar zag het pas te laat. Daarom heb ik precies beschreven hoe het moet. Ik zal nog even kijken via welke website je wel aan de gegevens komt. Via sitecom in ieder geval.

Daar gaatie dan, achtereenvolgens aanklikken;

http://www.sitecom.nl
support
drivers en handleidingen
produktgroep>>> bluetooth
produkt>>>>CN-500 Bluetooth USB adapter
zoek
Handleiding>>>windowsXP SP2

Dan dus downloaden en je adapter doet het weer.
Wel mooi van Sitecom.
Ik heb een dongle van Epox, op hun site heb ik hier niets over gevonden. Maar zo te horen heb je dezelfde software als van Sitecom en Epox dus zal het zeker en vast lukken.

Gelukt!

Het is gelukt!

Computer 1:
Deze had al SP2 tijdens de eerste installatie van de bluetooth adapter. Daar heb ik toegepast wat in de handleiding van sitecom stond, en het werkte daarna direct!

Computer 2:
Deze had SP1 tijdens de installatie. Toen deed alles het. Nu is hij geupgrade naar SP2 en alles werkt nogsteeds zonder aanpassingen.

Kortom, ik ben weer een tevreden man met werkende hard- en software!
Hartstikke bedankt!

Robin.:love: :thumb:

Hoe open je dat addendum in **naam??:(
Wat voor bestand is dat?

Geplaatst door egkok
Daar gaatie dan, achtereenvolgens aanklikken;

http://www.sitecom.nl
support
drivers en handleidingen
produktgroep>>> bluetooth
produkt>>>>CN-500 Bluetooth USB adapter
zoek
Handleiding>>>windowsXP SP2

Dan dus downloaden en je adapter doet het weer.
Wel mooi van Sitecom.
Ik heb een dongle van Epox, op hun site heb ik hier niets over gevonden. Maar zo te horen heb je dezelfde software als van Sitecom en Epox dus zal het zeker en vast lukken.
Dit addendum (handleiding voor sp2 gebruikers..)

ooooooooh het is een zip file:confused:
sorry voor de domme vraag, maar met firefox zet ie er geen zip achter....ie wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan