Bluetooth headsetvraagje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
hi allemaal,

Ik heb sinds vandaag een Logitech bleutooth headset in bezit en daarbij heb ik een bluetoot usb-stickje gekocht.

Op 1 van mijn PC's komt er alleen geluid aan mijn linkerkant en wat ik hoor is krakerig.
Op mijn andere PC hoor ik alles goed.

Nu is het volgende mijn vraag.
Doe ik op die ene PC iets verkeerd of kan het er aan liggen dat die PC al wat ouder is en het niet helemaal goed kan verwerken dat bluetooth-gebeuren?

Bedankt alvast en groetjes,
Karin

Die "oude" PC heeft via de speakers of koptelefoon geen problemen met de linker - en rechterkanalen?

Om met bluetooth overweg te kunnen, moet op die PC wel USB 2.0 geinstalleerd zijn, als opvolger van USB 1.1.
Je kunt dat nakijken in Apparaatbeheer (Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer).
Je moet dan kijken of er bij de USB-controllers één bij is met zoiets als USB2 Enhanched Host controller.
Kijk op bijgaand plaatje.
.

Bijlagen

• USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 67
nou, ik heb nu gemerkt dat ik mijn geluid op 2 verschillende modusses kan instellen, t.w. Bluetooth AV Audio of Bluetooth SCO.
Ik ben wat Bluetooth betreft nog een echte leek, maar heb wel gemerkt dat ik op op de andere pc 1 kant geluid ontvang als ik hem op SCO instel (dus ik vermoed dat ik die instelling ook op die andere PC had). Maar goed ik weet dus niet wat het verschil is.

Ik krijg het dus ook nog niet voor elkaar om én de ontvangst én de microfoon aan de gang te krijgen. Wel allebei apart.

Bij mij USB-stick hoort het programma van Blue Soleil en daar vindt hij dus wel mijn apparaat en dan heb ik te maken met de volgende 2 services: Bluetooth AV-service en Bluetooth headset-service. Als ik de Bluetooth headset-service wil verbinden dan gaat ie bellen en dat blijft ie doen. Bij de eigenschappen staat dat ik niet verbonden ben.....
Als ik bij de eigenschappen kijk van mijn apparaat wat ie gevonden heeft heb ik dus wel verbinding.

Nou ik hoop dat iemand hier nog uit kan komen. Ik denk alleen iemand die bekend is met bovenstaand programma....maar goed, ik wacht het af.....

En om nog even op je vraag te antwoorden...ja, ik heb usb2 erop staan

Wat ik nog niet lees, om eerst bij het geluid te blijven, is of je op de "oude" PC wel geluid over twee kanalen hoort als je daarop muziek afspeelt?

En kijk ook eens rond hier op Helpmij, Blue Soleil is al eens eerder besproken.

Hi Boeing,

Ik hoor het geluid normaal gesproken over 2 kanalen. Zo ook bij de andere pc.
Ik denk dat ik de instellingen van het inkomende geluid op Bluetooth AV audio moet instellen en de microfoon op Bluetooth SCO audio. Maar als ik dat doe, doet alleen de microfoon het weer en niet het inkomende geluid.
Vraag me niet hoe, maar het is me in ieder geval wel gelukt om het geluid in stereo door te krijgen.

Wat ik nu precies met Blue Soleil moet doen is me, ook na het doorspitten hier op het forum, nog steeds niet helemaal duidelijk.

Voor de mensen die bekend zijn met Blue soleil, zal ik het proberen uit te leggen.

Het middelste bolletje staat voor mijn PC.
Hij vind 1 apparaat en dat is dus mijn headset.
Nadat hij deze gevonden heeft, zijn er rechts bovenin 2 services waar ik verbinding mee kan maken. Namelijk Bluetooth AV-Service en Bluetooth Headset Service.
Als ik verbinding maak met de AV-service, dan licht er rechts onderin mijn scherm, bij de tijd SBC-codec is selected op. En dan heb ik verbinding.
Als ik de Headset Service wil verbinden, dan gaat er een telefoonrinkel over in mijn headset en die krijg ik alleen gestopt door de multifunctionele knop op de headset in te drukken. En dan lijkt ook deze service verbonden.
Zie bijlage (als dat lukt)

Bij de geluidsinstellingen krijg ik nu 2 opties te zien, t.w. Bluetooth AV Audio en Bluetooth SCO Audio.

Mijn probleem nu is dus dat ik dus niet zowel mijn binnenkomende geluid én de microfoon aan de gang krijg.

Dus als iemand iets meer weet, dan hoor ik het graag.

Bijlagen

Op een ander forum heb ik begrepen dat het gewoonweg niet kan, het geluid over 2 kanten in een audiogesprek op de PC, met dit type headset.......

Dus beschouw de vraag maar als "opgelost"........

In ieder geval weer bedankt allemaal

Groetjes,
Karin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan