bluetooth internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Heb een HP mini notebook (2133) daar zit bluetooth in. ( windows vista )
Heb ook een HTC touch dual met windows mobile 6.1 Nederlands.

Nu ga ik wel eens ergens heen en wil even internetten. Wil dus mijn telefoon als modem gebruiken, ik ben al meer dan uur bezig geweest om het aan de praat te krijgen maar weet begot niet hoe het moet!
Moet ik dingen goed instellen op mijn mobiel? Of juist op laptop? Zoja wat dan allemaal? Is er een stappenplan?

Ik heb overigens een abbonement van Hi met onbeperkt internet erop....

wie kan mij helpen?

Groetjes, Pim

Hallo allemaal,

Heb een HP mini notebook (2133) daar zit bluetooth in. ( windows vista )
Heb ook een HTC touch dual met windows mobile 6.1 Nederlands.

Nu ga ik wel eens ergens heen en wil even internetten. Wil dus mijn telefoon als modem gebruiken, ik ben al meer dan uur bezig geweest om het aan de praat te krijgen maar weet begot niet hoe het moet!
Moet ik dingen goed instellen op mijn mobiel? Of juist op laptop? Zoja wat dan allemaal? Is er een stappenplan?

Ik heb overigens een abbonement van Hi met onbeperkt internet erop....

wie kan mij helpen?

Groetjes, Pim

Hoi Pim,

Ik weet niet zeker of het in het algemeen geldt of alleen voor mijn N95, maar ik zal binnenkort een screencapture op Youtube zetten, dat laat zien hoe ik het heb gedaan. Zo uitleggen is nogal ingewikkeld en misschien ook heel moeilijk om te volgen. Ik zal het hier doorgeven of het al op het net zit.

Mvg NickLatu

Hoi hoi,

Het lukt nog steeds niet. Ik kan alle stappen doen behalve het verbinding maken met modem enzo.
Het inbel scherm zeg maar. Waarbij je geen gebruikersnaam of wachtwoord hoeft in te toetsen en inbel nummer is *99#
Dan doe ik dat, dan zie ik ook dat hij bluetooth verbinding maakt, want zie rechts onder dan het icoontje groen blauw worden. En dan gaat hij dat nummer kiezen maar hij zegt dat het modem niet reageert.

Waar ligt dat aan? Moet ik iets in mijn telefoon instellen dan?

Groetjes, Pim

Hoi pim...

Ik moet ook ff denken waar bij jou precies het probleem is en ik hoop dat ik daarop een antwoord heb. Ik doe mijn best.

Eerst maar voor de check: Heb je bij het onderdeel Selectie Bluetooth apparaat voor de Telefoons en Modems Tonen geselecteerd??? (Zie fig.)

GroteFoto-Q6O7NQML.jpg

Hoi Pim...

We geven het niet op.... Even voor de duidelijkheid, je telefoon is van het merk http://www.topproduct.nl/hardware/pda/HTC_P5500/P5500_Touch_Dual_%5B99HDT081-00%5D/id/1352204/specificaties.html

Is dit het geval dan weet ik zeker dat het moet lukken. In de specificatie wordt vermeld dat je een interne modem heb.

We gaan het proberen....

In je Programma's (van je HTC) vindt je een icoon met de naam "Gedeelde Internetverbinding" (Shared internet...)

Als je die opgestart hebt, kun je een paar instellingen wijzigen:
de manier waarop je verbinding maakt met je PC: via USB of Bluetooth, en welke dataverbinding je wilt gebruiken.

Als je dat hebt ingesteld, klik je op "Verbinden"

Ik hoor het wel..;)

Veel succes

Laatst bewerkt:
Ha Nick,

Ja dat klopt, dat zie ik. Het werkt gelukkig wel via USB al.

Alleen via bluetooth doet hij het niet.
Hij zegt dat hij verbonden is mijn gsm, maar zie niks gebeuren ofzo op mijn notebook.
Heb overigens Windows Vista eropgezet. Loopt namelijk wat beter op....

USB internet GSM en notebook werk!!!
Bluetooth internet GSM en notebook werkt niet!!!

Hoe moet ik dat allemaal instellen dan?
Heb al gekeken bij de notebook voor PAN apparaat zoeken maar dan vind hij niks. maar ik kan wel bijvoorbeeld active sync gebruiken voor mijn agenda.

Groetjes, Pim

Hoi Pim...

Wat ik gevonden heb op het net is het volgende.... Probeer dit eens...

Setting up the modem

1. On the PC, click Start, click Control Panel.

2. If Pick A Category is displayed, click Switch to Classic View from the left menu.

3. Double click Phone and Modem Options.

4. Click the Modems tab.

5. Select relevant Data Modem (ie HTC/Diamond/etc), click Properties.

6. Click the Advanced tab.

7. In the Extra initialization commands box, enter at+cgdcont=1,”IP”,”internet”

8. Click OK twice.

Setting up the connection

2. Double click Network Connections.

3. Click on Create a new connection from the left menu.

4. The New Connection Wizard will appear, click Next.

5. Select Connect to the Internet, click Next.

6. Select Set up my connection manually, click Next.

7. Select Connect using a dial-up modem, click Next.

8. Select the Modem – ie HTC Data Modem and ensure all other modems are de-selected, click Next.

9. In the ISP Name field enter Vodafone UK (GPRS) click Next.

10. In the Phone number field, enter *99# and click Next. 11. In the User name field enter web

12. In the Password field enter web

13. In the Confirm password field enter web, click Next.

14. Click Finish.

15. When the Connect box appears, click Cancel.

Making the connection

2. Double click Network Connections.

3. Double click (your provider) (GPRS)

4. Click Dial.

Hoi hoi,

Ik kan bij Telefoon en modem opties en dan bij tabblad Modem niet kiezen voor een modem. Want die is leeg. Ik heb ook geprobeerd een toe te voegen maar dat wilt niet lukken....

Hoe kan ik een modem dan toevoegen?

Groetjes, Pim

Hoi Pim...

Heb je wel gezorgd dat je eerst in verbinding bent met je phone via bluetooth voordat je het kan instellen op je laptop???

Probeer ook eens je bluetooth te updaten!!!

Het volgende heb ik onderzocht voor je en kom tot de conclusie dat er steeds dezelfde oplossingen worden gegeven, als wat ik hierboven heb vermeld....

Op mijn computer/laptop heb ik het ook zo gevonden... Eerst even windows update en bluetooth update en vervolgens proberen de zelfde stappen te volgen...

Hier heb ik nog een link, misschien is deze wel makkelijker voor je....

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.pdagold.com/articles/detail.asp%3Fa%3D269&ei=iN8eSsHJFYXV-AbDvLX6Bg&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DHTC%2BP5500%2Bmodem%2Bdownload%26hl%3Dnl

Veel succes en we blijven proberen :thumb: Nog niet opgeven he!!!

mvg NickLatu

Hey hey,

daar ben ik weer.
Heb tot nu toe alleen voor elkaar gekregen dus met USB.
Heb even laten rusten want werd helemaal gek van.... hahaha....

Nu heb ik alles verwijderd zodat alles weer schoon is, zoals telefoon harde reset. Heb nu Windows XP met opnieuw geinstalleerde bluetooth drivers en software.

Nu heb ik eerst mijn telefoon en pc laten paren zodat ze met elkaar kunnen verbinden.
Vervolgens deed ik bij mijn telefoon : gedeelde internet verbinding. Ik koos dan PC verbinding niet voor usb maar voor bluetooth PAN. En netwerk verbinding voor kpn internet. Ik kan nog meer kiezen dan alleen dat.

Nu is alles mooi ingesteld op pc. Want krijg dat inbel schermpje te zien. Gebruikersnaam moest leeg blijven en inbel nummer *99#

Zo gauw ik ga inbellen, doet hij de poort openen, ik zie dan ook dat hij verbinding maakt met mijn telefoon, want bluetooth icoontje word namelijk groen blauw. Dat betekend verbinding. Vervolgens zie ik dus op mijn telefoon dat hij de internet verbinding gaat verbreken. Vervolgens zegt mijn pc van extern modem reageert niet: code 678.

Het is dus zo, zogauw ik dus wil gaan inbellen, verbreekt mijn telefoon het internet tijdelijk, en zogauw de pc zegt, ik kan niet inbellen, dan zie je hem weer verbinding maken met internet.

Hoe los ik dit op? Want via usb lukt wel....

Gr .Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan