Bluetooth koptelefoon werkt niet op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
37
In oktober heb ik een nieuwe koptelefoon gekocht(typenummer SHB7000/00 van Philips). Op zich een leuk ding en hij werkt prima met mijn telefoon. Met mijn computer heeft hij echter ruzie.

Via een bluetooth dongel maakt deze koptelefoon connectie met mijn computer(Windows 7, home premium service pack 1) en alle stuurprogramma's zijn correct geïnstalleerd.
Gisteren werkte de koptelefoon na installatie goed. Hij gaf meteen goed geluid. Vandaag sluit ik de koptelefoon opnieuw aan, waarna hij connectie maakt maar krijg ik geen geluid.
Als ik bij configuratiescherm>hardware en geluiden>audioapparaten beheren kijk, zie ik dat zowel Philips SHB7000/00(mono audio) en Philips SHB7000/00(Stereo audio) groen gevinkt zijn(apparaat werkt correct). Bij SHB7000/stereo audio) beweegt de weergave van het geluidsniveau, maar ik hoor echter niets door de koptelefoon.

Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, echter dit heeft geen effect. Waar kan het aan liggen dat de koptelefoon niet meer functioneert en hoe krijg ik hem weer werkende?

Bedankt voor de hulp.

Rémon Janssen
1.jpg2.png
 
Is de connectie er wel? Heb je al geprobeerd opnieuw te "paren" tussen dongle en computer? De driver kant en herkenning van windows lijkt in orde dus mogelijk gaat het niet juist bij het bluetooth signaal
 
Ik heb inderdaad gekeken naar een probleem bij de dongle. Hiervoor kreeg ik de tip om bluetoothdriverinstaller te installeren. Deze gaf het volgende rapport:

Your bluetooth adapter is already installed and configured.
Microsoft stack reports the folowing details:

Hardware address : (00:15:83:15:A3:10)
Name : REMOND-PC
Subversion : 3164
Manufactured by : IVT corporation
Chip by : Cambridge Silicon Radio

There is nothing more can be done. Click "Exit" to leave the wizard.

Daarnaast had ik gisteren na installatie connectie en geluid op de koptelefoon. Als ik de koptelefoon aanzet, gaat het geluid van mijn luidsprekers af en schakelt de computer over naar de koptelefoon, daar blijft het echter stil. Misschien voor jullie een relevant detail: op het moment dat ik de koptelefoon aansluit, stopt elke mediaplayer met spelen. Als ik ze dan weer op afspelen zet, blijft het stil.

Ik hoop dat deze informatie helpt.
 
Misschien nog iets dat kan helpen:

Bij 'apparaten en printers' gaf de pc aan dat bij de koptelefoon probleemoplossing is vereist. Ik heb hierop geklikt waarna een oplossing is gaan zoeken.
Het probleem lag bij de driver Philips SHB7000 mono audio. Deze driver kon niet worden geinstalleerd(probleem niet opgelost. Ik vind dit bijzonder, aangezien onder configuratiescherm>hardware en geluiden>audioapparaten Philips SHB7000 mono audio staat aangegeven als: 'werkt correct'.

Ik heb de afbeeldingen toegevoegd. In de foutmelding geeft hij tevens aan dat er een probleem is geconstateerd met de PnP-apparaten:

"Probleem met PnP-apparaten Gedetecteerd

Er zijn problemen met sommige PnP-apparaten. Er worden aanvullende stappen ondernomen om de problemen met deze apparaten verder op te lossen. "

Groet,

Rémon
3.png4.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan