Bluetooth laptop herkent soundsystem wel maar maakt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axel05

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2014
Hoi Allen,

Ik heb een probleem met de bluetooth verbinding tussen laptop en soundsystem. Het gaat om een ASUS 1215B laptop met ingebouwde bluetooth en een Philips HTL2163B soundbar. Wanneer ik deze apparaten via bluetooth wil koppelen herkent de laptop de soundbar direct. Hij komt bij apparaten te staan en volgens de laptop zijn alle drivers goed geinstalleerd. Bij de adapterinstellingen zie ik dat de bluetooth niet verbonden is, ook knippert het lampje op het soundsystem nog (dat geeft aan dat hij niet verbonden is). Handmatig verbinden lukt niet, overal krijg ik te zien dat er geen apparaten gevonden zijn.

Het enige moment dat hij heel even weergeven wordt in bluetooth apparaten is als ik hem verwijder uit apparaten en opnieuw toevoeg. Dan is het soundsystem 1 seconde zichtbaar voordat hij weer verdwijnt uit de lijst. Bluetooth is aangeschakeld alleen verbindt niet.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Verbinding maken met laptop en telefoon werkt perfect
- Verbinding maken met telefoon en soundsystem werkt perfect
- Een COM verbinding oid instellen werkt niet
- Apparaat verwijderen en opnieuw inschakelen werkt niet
- Bluetooth uit en aanzetten werkt niet

Wellicht dat iemand mij kan helpen met het correct instellen van mijn bluetooth verbinding..

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Axel

Kleine update, ik heb een andere laptop aangesloten en geprobeerd te verbinden met bluetooth. Deze leek in eerste instantie verbinding te maken maar viel daarna weg. Hierna hetzelfde probleem als met de andere laptop. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd voor zowel de soundbar als de laptop.. Wel geeft hij aan dat de sturingsprogramma's voor het bluetooth randapparaat gefaald hebben om te installeren.

Iemand die me kan helpen?

Opgelost door een Sitecom CN-524 bluetooth dongle met Bluesoleil software.. Werkt nu perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan