Bluetooth opeens niet meer bruikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi,

Het gaat hier even geweldig fout. Sinds afgelopen zaterdag Windows Vista weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar nu werkt bluetooth niet meer op mijn Toshiba A100-683 laptopje. Er zit in de laptop een bluetooth module geïntegreerd welke altijd prima met Vista heeft gewerkt.

Geen onbekende apparaten of andere met toeters en bellen aangegeven teksten gevonden in apparaatbeheer. Als ik de drivers probeer te installeren (origineel Toshiba, gedownload van hun site), ging dit normaal gesproken prima. Nu wordt er gevraagd om het bluetooth apparaat aan te sluiten en op OK te klikken. De schakelaar voor draadloze verbindingen (combi wifi/bluetooth) staat op AAN.

Ik kan met geen mogelijkheid bluetooth nu nog aan de praat krijgen. Vermoedelijk ligt het aan een BIOS update die ik heb uitgevoerd om de functietoetsen naast het toetsenbord weer werkend te krijgen. Het vorige BIOS kan ik nergens terugvinden.

Iemand een suggestie/oplossing?

BIOS update? Dan worden alle instellingen gewist, ik zou even in de BIOS gaan rondneuzen of Bluetooth wel aanstaat. Misschien heeft die knop er dan wel geen effect op.

In het BIOS is niets te vinden over bluetooth, en dat is er ook nooit geweest. De knop werkt wel met m'n wifi, en dat vind ik toch raar. ConfigFree weet ook niks uit te halen, ook geen bluetooth daar.

Dan zou ik het verder niet weten, hij kan in ieder geval niet kapot zijn want die Bluetoothchip zijn firmware zit niet in de BIOS, en dat hij ineens kapot is lijkt me sterk. Het moet dus een instelling wezen.

En daar dacht ik dus ook al aan. Óf ik zoek op de verkeerde plek(ken), óf het is nergens te vinden.

Heb je je moederbord drivers wel geinstalleerd?

Wat je functietoetsen betreft, om meteen een BIOS update te doen is nogal bruut, ze werkten voorheen ook, dus is het een kwestie van de juiste drivers en software van Toshiba downloaden en installeren.

Heb je trouwens geen recovery disk?

Onder XP werkten ze ja, onder Vista voor de BIOS update niet. Op de site van Toshiba staat over die knoppen dat je dan ook een BIOS-update moet uitvoeren om ze werkend te krijgen.

Chipset drivers zijn er alleen voor XP, en als ik die installatie start staat er dat het besturingssysteem niet wordt ondersteund.

Recovery disk met XP Home SP2 heb ik, origineel bijgeleverd.

Iemand die nog wat anders weet? Ik heb inmiddels weer een herinstallatie gedaan, maar het mocht niet baten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan