Bluetooth probleem windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Sinds gisteren werkt op mijn win 11 systeem ineens bluetooth niet meer. Ik zie nergens fouten en ook de icon is er gewoon.\Alleen als ik nieuwe apparaten wil toevoegen, wordt er niets gevonden.
Ook als ik een externe bt adapter (usb) plaats werkt het niet meer.

Ik heb al de originele drivers van het mobo opnieuw geïnstalleerd en ook de BT adapter verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Aangezien er gisteren een update was van win 11 heb ik die uit voorzorg ook gede-installeerd.

Helaas heeft tot zover niets geholpen.

Iemand nog suggesties? Want een full reinstall is niet echt aantrekkelijk.

Hallo,

Scannen op malware en spyware etc is gedaan en alles zonder resultaat. Ook herstarten van de services heeft geen effect gehad.
De probleemoplosser vindt niets
Ook de stappen in de link had ik geprobeerd. Die geven helaas alleen een oplossing voor een geheel niet werkende BT.

Hier lijkt dus iets anders te gebeuren. Want Bluetooth werkt (voor zover windows ziet) gewoon. Ik kan hem aan en uitzetten en gewoon bij de instellingen in de taakbalk.

Het enige wat niet meer lijkt te werken is dat als ik een apparaat wil toevoegen, er niets gedetecteerd wordt.

Op dat moment heb ik bv 2 smartphones en een BT headset actief die op alle andere apparaten gewoon zichtbaar zijn, dus de BT op die apparaten werkt wel.

Bijlagen

• no_bt_1.jpg
    no_bt_1.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
En wat gebeurt er wanneer je method 5 van deze workaround volgt?

De BT-cache (sync history) leeg maken zag ik nog niet voorbij komen:
https://www.minitool.com/news/how-to-clear-bluetooth-cache.html
Clear Bluetooth on Windows

How to clear Bluetooth cache on Windows? Here is the way!
Method 1: Clear sync history

Step 1: Right-click on the Bluetooth icon.
Step 2: Click Settings and switch to the Sync tab.
Step 3: Click the Clear Sync History button.
Er staan ook nog andere methodes die al wel genoemd zijn. Loop het zelf ff na of er toch nog iets nuttigs tussen zit, oa resetten.

Laatst bewerkt:
@dorado : Alles staat aangevinkt

Cache zal ik morgen leegmaken (ben vandaag niet thuis)

Wat ik ook ontdekt heb is dat de 2.4 Wifi ook kuren vertoont en vrijwel geen ontvangst heeft ondanks dat het modem nog geen 3 meter verder staat. Dus e.e.a. zou nog met elkaar te maken kunnen hebben, want bt en wifi zitten op zelfde freq.
Ik laat het resultaat morgen wel weten. :thumb:

Vandaag even gecontroleerd en het kabeltje van de 2.4 Ghz antenne was gebroken. Daardoor was er niet alleen bijzonder slechte wifi, maar kennelijk ook geen ontvangst meer van BT.
Antenne nu vervangen en alles lijkt weer 100% te werken.
Allemaal bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan