Bluetooth verbinding audio apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2014
Goedemiddag,

Ik heb recent een Onkyo LS3100 cinemaset aangeschaft. Deze set staat geïnstalleerd bij mijn TV en via een optische kabel daarop aangesloten.
Nu wil ik graag muziek streamen vanaf mijn laptop via Bluetooth naar deze speakerset. De verbinding is gemaakt, maar ik moet zeggen dat deze niet optimaal is. De muziek werd in principe gewoon gestreamd vanaf mijn Asus laptop maar de kwaliteit was niet helemaal je van het. Aangezien mijn laptop een jaar of 6 oud is, dacht ik dat het wellicht aan de snelheid van de ingebouwde Bluetooth ligt dat er een kraak/ruis/storing in het geluid blijft zitten op moment dat ik muziek stream vanaf de laptop.

Met die gedachte een externe Bluetoothadapter aangeschaft (Sitecom CN-516) en deze verbonden. Ik moet zeggen dat de verbinding naar de audio installatie sneller koppelt, maar de geluidskwaliteit is niet verbeterd...

Ik heb al geprobeerd de laptop te verplaatsen, tevergeefs. Ook het verplaatsen van de ontvangen heeft niet geholpen het nare geluid weg te nemen. Het lijkt dus eigenlijk geen storing in de verbinding te zijn. Ik heb al een tijd zitten googelen naar dit probleem maar kan eigenlijk niks vinden.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij kan helpen om het geluid vanaf mijn laptop via Bluetooth zuiver op de nieuwe speakers te krijgen.

Ik moet zeggen dat ik niet veel wijzer wordt van die website. Het hoeft niet per se via Bluetooth. Als ik nu voor 10 euro een andere goede (draadloze!) oplossing vind is het ook goed. Maar als je een paar honderd euro stuk slaat op een nieuwe set die perfect via Bluetooth zou werken, dan ga je er natuurlijk vanuit dat dit ook zo is.

Is er werkelijk niemand hier die dit probleem herkent en/of een oplossing heeft? :confused:

Ik heb overigens getest met een andere (veel nieuwere) laptop, die geeft weinig tot geen ruis via Bluetooth. Ergens zit de storing dus in mijn oude laptop of de verbinding tussen mijn oude laptop het de speakers...

Laatst bewerkt:
Inmiddels een nieuwe bluetooth 4.0 adapter aangeschaft bij gebrek aan andere mogelijke oplossingen.

Nu heb ik de drivers hiervoor geïnstalleerd en ook de speakers kunnen koppelen aan de laptop via de nieuwe adapter. Alleen nu is het probleem dat de speakers staan weergegeven via bluetooth apparaten en niet verschijnen in het lijstje met audioapparaten (Configuratiescherm > Hardware en geluiden > audioapparaten beheren). Via daar zou ik deze namelijk als standaard apparaat moeten kunnen selecteren.

Hopelijk kan iemand me hiermee wel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan