Bluetooth werkt niet op Asus Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristanb

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
32
Gegroet,

Sinds een tijdje heb ik een Asus laptop gekocht (x51r). Heb Vista erafgehaald en vervolgens XP geinstalleerd en eigenlijk alles werkt.

ALleen heb ik problemen met Bluetooth, deze werkt namelijk niet. Onderin staat een klein bluetooth icoontje en die is rood. Als ik daarop druk met de rechtermuisknop zou er een optie moeten zijn: Radio inschakelen (ook volgens het Help-bestand). Je raad het denk ik al, de optie is niet aanwezig.

Weet iemand hier het probleem van? Heb de laatste drivers geïnstalleerd en nog steeds weigert hij aan te gaan.

Bedankt alvast
 
Weet je zeker dat je de XP drivers hebt geinstalleerd en niet de Vista drivers? En wat zegt het apparaatbeheer?
 
Ja, weet zeker dat het de XP drivers zijn. Stonden namelijk 2 versies, Viesta en XP.

Apparaatbeheer geeft geen Bluetooth apparaat aan maar wel zie ik in Configuratie-scherm een knop staan: Bluetooth Lokale COM.

Daar weet ik ook niets interessant uit te halen
 
Als je m niet in het apparaatbeheer ziet, lijkt het alsof je pc m niet detecteert. Dit zou erop duiden dat de module helemaal niet werkt. Werkte hij voordat je Vista eraf haalde wel?
 
Ja, toen werkte hij wel.

Denk dat ik alle spulletjes die ik nodig heb maar een keer op ga slaan en weer Vista erop zet en kijken wat hij dan doet. Vind hij hem dan wel, dan installeer ik XP weer om weer te testen.

Heb inmiddels een mail naar Asus gestuurd.
 
Hoeveel (of welke) drivers heb je allemaal geinstalleerd onder XP?
Voor mijn Asus waren het er behoorlijk veel voordat ik alles aan het draaien had onder XP.
( chipset, ATK, VGA, UAA, Audio, Modem, LAN, Cardreader, Wireless, Bluetooth, Fingerprint scanner)

Terug gaan naar Vista heeft weinig zin, je Bluetooth zal waarschijnlijk gewoon weer werken neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben de drivers voor de cardreader, fingerprintscanner e.d. te maken met het al dan niet werken van de bluetooth?
 
Als TS er interesse in heeft, dan wil ik best uitleggen waarom ik de hele riedel opnoemde.
Ik ga niet in op een andere discussie binnen dit topic. :cool:
 
Heb alles al geinstalleerd. Behalve bluetooth, alles wat jij opnoemde staat er dus op (allen de fingerprint-scanner niet want die heb ik niet)
 
Heb je Bluetooth ook al eens geactiveerd met de functie-toetsen?
Voor Asus was dat Fn + F2 dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan