Bluetooth Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kowboy007haps1

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
94
Hallo,

Ik heb op mijn windows 7 laptop bluetooth
Echter als ik iets wil verzenden met mijn telefoon naar mijn laptop lukt dit niet.
Als ik dan in windows kijk bij apparaten staat er bij mijn xperia neo probleemoplossing vereist.(rood horizontale streep)
Als ik dat doe krijg ik 1 oplossing wat is zoek naar stuurprogramma.
Maar dat stuur programma kan hij niet vinden.
Ook in apparaatbeheer staat een bluetooth randapparaat bij overige apparaten.
Hoe los ik dit op?

Zie de afbeelding voor mijn probleem

fout.jpg
 
je moet je cd insteken of via het internet de drivers zoeken misschien
 
je moet je cd insteken of via het internet de drivers zoeken misschien

Ik heb geen cd meegeleverd gekregen van de telefoon.
Gaat via internet via pc companion. Maar die geeft ook geen oplossing.
De bluetooth drivers die ASUS (merk laptop) beschikbaar stelt bieden ook geen oplossing voor mijn probleem.
Er blijft nog steeds een bluetooth-randapparaat bestaan met zo'n geel uitroepteken.

@manamana.
Haha, maar van die troubleshooter word ik ook niet echt wijzer.
De pc herkent mijn telefoon ook wel iets. ik kan muziek afspelen van mijn telefoon op mijn laptop.
Via bluetooth. Bestandsoverdracht daarin tegen gaat moeizaam tot eigenlijk niet.
 
Controleer of je BlueTooth is ingeschakeld in je BIOS.

Zoja: Controleer of er ergens op je laptop een knopje zit waarmee je de BlueTooth in- of uitschakelt.

Als dat allebei werkt, kan je de driver updaten via Apparaatbeheer of Windows Update. Na de herstart moet het gele vraagteken dan weg zijn & is er verbinding mogelijk met een BlueTooth-apparaat binnen een radius van minder dan 5 Meter.
 
Windows 7 heeft ondersteuning voor bluetooth. Services die over deze bluetooth verbinding lopen kunnen al dan niet extra software/drivers vereisen. Voor deze extra software is men vaak afhankelijk van de software van het betreffende apparaat wat men wilt koppelen. In dit geval dient u de software van uw Xperia Neo te installeren.
Er is helaas geen Nederlandstalige ondersteuningspagina voor uw Xperia Neo, echter op de Engelstalige website heb ik wel wat informatie voor u gevonden:
http://www.sonymobile.com/gb/support/faq/xperia-neo-v/update-software-performance/install-pc-companion-ps107/

Bij het installeren van de PC Companion worden ook de benodigde bluetooth drivers voor de telefoon geinstalleerd. Na de installatie van deze software zou u een verbinding via Bluetooth moeten kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
@Yezhen58 Mijn bluetooth is ingeschakeld.
@ manamana als ik doe wat in dat filmpje staat is het probleem nog niet opgelost.
Hij herkend mijn telefoon wel en als ik verbinding maak na bevestigen koppelingscode gaat die stuurprogramma's zoeken maar dan krijg ik dit
manama.jpg

Kortom ik blijf hebben dat het apparaat bluetooth-randapparaat niet kan vinden.
Hoe los ik dit op?
 
Windows 7 heeft ondersteuning voor bluetooth. Services die over deze bluetooth verbinding lopen kunnen al dan niet extra software/drivers vereisen. Voor deze extra software is men vaak afhankelijk van de software van het betreffende apparaat wat men wilt koppelen. In dit geval dient u de software van uw Xperia Neo te installeren.
Er is helaas geen Nederlandstalige ondersteuningspagina voor uw Xperia Neo, echter op de Engelstalige website heb ik wel wat informatie voor u gevonden:
http://www.sonymobile.com/gb/support/faq/xperia-neo-v/update-software-performance/install-pc-companion-ps107/

Bij het installeren van de PC Companion worden ook de benodigde bluetooth drivers voor de telefoon geinstalleerd. Na de installatie van deze software zou u een verbinding via Bluetooth moeten kunnen maken.

Ik heb pc companion.
Maar het werkt gewoon niet goed.
Maar het zal wel liggen aan dat er geen duidelijk stuurprogramma voor bluetooth voor de neo is ofzo.
Maar al met al ik dacht/gebruik bluetooth alleen voor ff snel iets verzenden. Nu ik zolang bezig ben met oplossingen zoeken is een usb kabel gewoon sneller.
Enig nadeel is dat ik die kabel niet altijd mee neem maar ja.

Bedankt voor het meedenken iedereen i.i.g.
En mocht de gouden tip/oplossing er nog zijn.
Ik hoor hem graag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan