Bluetooth zit er wel op maar kan geen verbinding maken met een apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
hallo

ik heb een vraag
ik heb een telefoon met Bluetooth en die wil ik graag verbinden om foto's over te zetten maar omdat het met een oudere model gaat zonder usb aansluiting wil ik er wel verbinding mee kunnen maken ik heb het wel in op mijn laptop zitten maar hoe kan ik het activeren ik heb een acer aspire 7540g
ik hoop als jullie mij verder kunnen helpen ik ben echt ten einderaad

alvast bedankt

Volgens de acer site:

Networking
Bluetooth N

Er zit dus geen bluetooth up.

Dat kan best, maar acer zegt dat de functionaliteit er niet in zit. Acer gebruikt dezelfde kast voor tientallen modellen, zo kunnen ze zo goedkoop leveren, maar het hebben van een knop is geen garantie voor de inhoud.

Ik ga er in deze van uit dat de specsheet wel zal kloppen en je dus geen standaard bluetooth hebt.

kunnen er wel drives voor worden gedownload of moet het gewoon via usb aansluiting dan????

Op de website zijn er speciale drivers voor Bluetooth (Broadcom), dus ik zou verwachten dat het er wel op zit. Natuurlijk hoop ik dan maar dat het niet een bepaalde optie is die je erbij had kunnen kopen bij aanschaf.
Overigens hebben de meeste laptops met Bluetooth een Bluetooth-sticker op het deel waar je handen op rusten (vóór het toetsenbord), dus daar kun je ook even naar kijken. EDIT: Het lijkt erop dat bij Acers die sticker onder het systeem zijn aangebracht: "Als op de computer Bluetooth is geïnstalleerd, is er een wit etiket aangebracht op de onderzijde van het systeem met het woord Bluetooth en het Bluetooth-logo. Als het systeem dit etiket niet heeft, is het niet voorzien van een Bluetooth-module."
Kijk verder even hier en hier en hier en hier om hopelijk de Bluetooth module te activeren of gebruiken. Helaas staat de specifieke handleiding van de laptop niet op de site, dus vandaar de link naar waar je 'm op je laptop zou moeten kunnen vinden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan