Bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik zou graag data vanaf mijn telefoon naar mijn computer sturen via bluetooth.

Nu weet ik alleen niet hoe dat moet en waar ik een bluetooth programmaatje kan vinden, zodat mijn computer mijn telefoon kan vinden. Mijn telefoon heeft al wel mijn computer gevonden. (denk ik). Hij heeft wat gevonden kan misschien ook de telefoon van de buurman zijn ;). Geen idee.

Hoor het graag.

Groet, Leonie

Jouw PC moet wel Bluetooth aan boord hebben! Check dat eerst even.... Ga naar "deze computer" 1x links, 1x rechts klikken met de muis, kies eigenschappen, kies hardware, kies apparaatbeheer en kijk of je in het lijstje wat daar getoont wordt iets van bluetooth ziet staan...... zo niet dan zul je een usb bluetooth adapter moeten aanschaffen......

Ja onder netwerkadapters staat bluetooht pan netwerkadapter.
Bij eigenschappen staat dat het apparaat aan staat en dat het correct werkt.

Hoe nu verder?

Hoor het graag,

Groet, Leonie

OK...
Dan moet je nu met je gsm gaan zoeken totdat hij jouw PC vindt... [de PC naam wordt dan aangegeven]... indien ja... verbinden... wordt gevraagd om een password.... als je niets vertimmerd hebt is dat standaard 0000 [vier keer nul], daarna begint de PC te miauwen dat iemand verbinding wil maken... wederom password 0000 en dat zou het moeten zijn....... Ik weet niet welk merk gsm je hebt.. maar Nokia heeft bijvoorbeeld een programma "PC-Suite" dat dit proces volledig begeleidt..... te downloaden op de Nokia site....

Vanaf Windows XP SP2 is deze software al ingebouwd, anders kun je kijken naar BlueSoleil (niet gratis) of Widcomm (gratis). Ik moet er wel een bij zeggen dat bluetooth in Windows XP standaard detectie uit heeft staan.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb het programma bluesoleil geinstalleerd en gekocht, maar het werkt nog steeds niet allemaal.

Enig idee????????

In apparaatbeheer staat onder netwerk adapters. bluetooth pan network adapter, maar betekent dit dan ook dat er een fysieke bluethooth kaart oid in mijn computer zit?

Groeten, Leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan