Bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ben al een dag bezig met Bluetooth installeren. Maar het wil niet lukken. Als ik een bestand wil verzenden van pc naar gsm krijg ik deze mededeling:

Het bestand kan niet worden verzonden omdat er geen verbinding kan worden gemaakt. Controleer of de Bluetooth-radio is aangesloten.

Waar moet ik dat controleren?
Heeft iemand een idee?

heb je de gsm en de pc al laten paren?

blauwetanden op de pc aanzetten.
daar de blauwe tanden op de gsm aanzetten
daar ga je naar opties in blauwetanden
en dan koppel je.
dan zal er om een wachtwoord gevraagd worden meestal 1234
anders 0000

dan in de gsm lezen wat je wit toestaan.

Als ik dat doe zie ik een lijstje waarin staat koppeling opheffen. Dus ik neem aan dat er gekoppeld is. Maar ik heb er echt geen verstand van. Ben niet meer de jongste.

staat in dat lijstje de pc genoemd?

Daar staat:
services vernieuwen
koppeling opheffen
verbinden
status
eigenschappen

verbinding verbreken en
verbinding als snelkoppeling kun je niet selekteren.

Maar als je de wizard bestandsoverdracht via bluetooth gebruikt krijg je op een geveven moment een scherm met

verzend het bestand naar de onderstaande computer of apparaat of klik op bladeren als je een andere computer of ander apparaat wil selecteren

verzenden naar kun je niks invullen . Klik je op bladeren dan krijg je dus de mededeling

Windows kan geen Bluetooth-apparaten vinden. Controleer of uw Bluetooth-radio is verbonden met uw computer en is ingeschakeld. Controleer ook of het Bluetooth-apparaat is ingeschakeld. Volg de installatieaanwijzigingen van het apparaat en klik op Opnieuw zoeken.

en als je op verbinden klikt wat zie je dan gebeuren.

bluetoothservice: inbelnetwerk
" " seriele poort
" " bestandsoverdracht
" " object duwen

Bleutooth op de computer aanstaan ?
Bleutooth op de gsm wel aanstaan.

Staan allebei aan. Heb geklikt services vernieuwen. En dan bijv. bestandsoverdracht verbinden. Komt er staan verbinden mislukt.

Tijdens het schrijven van dit mailtje moest ik steeds op mijn pc kijken wat er gebeurde als ik iets aanklikte omdat aan je door te kunnen geven. Heb nog even van alles aangeklikt en opeens zag ik teksten die ik wilde downloaden staan op mijn gsm. Ik klikte op downloaden en getver dat ging. Dus............. denk dat het nu werkt. Ik zag toen op schermpje van bluetooth op bureaublad ook zo'n soort straalverbinding staan. En die had ik steeds gemist. Hoop maar dat het nu blijft werken. Hardstikke bedankt.

heel veel plezier ermee dan.:thumb:

Nee hoor is zo helemaal in orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan